doba infekčnosti
sona
Dobrý den, máme zahrádku a občas nám zde na lavičce přespí závislí. Chtěla jsem se zeptat, jak dlouho zůstává infikovaná jehla, kterou zde najdu, a taky např. deka na které jsem našla zbytky krve či slin. Děkuji Diasová

Odpověděl: Jakub Minařík
Závisí na typu infekce - HIV nebo virus žloutenky typu C potřebují ke svému životu býti v dosti čerstvém materiálu a obvykle rychle hynou, tam riziko je, pokud najdete propriety ráno, kdy už obyvatal laviky odejde velmi malé. Ale například původce žloutenky typu B vydrží poměrně dost a tam již jisté riziko je a zákožka svrabová v dece také na vás klidně počká. Buďte obezřetná. Doporučuji věci likvidovat v rukavicích, pokud najdete použitý injekní materiál - často jej likviduje městská policie, zkuste tam zatelefonovat a požádat je o asistenci. Pokud máte v blízkosti kontaktní centrum, nebo terénní programy o drogově závislé mohou vám také pomoci, případně poradit kam se obrátit.