Jakým způsobem pomoci?
Jája
Prosím Vás, mám kamarádku která bere cca 3x-4x denně pervitin. Už má mírnou snahu, že by se šla léčit, ale stále není plně rozhodnutá. Moc bych jí chtěla pomoci, ale nevím jak. Vytiskla jsem ji nějaký seznam léčeben a snažim se jí dokopat, aby tam šla, ale potřebuje ještě víc (bohužel nemám na ni tolik času). Nevíte jakým způsobem ji \\\"donutit\\\" aby se odhodlala. Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
cením si toho, že máte o kamarádku vážnou starost. Bohužel nelze pomáhat závislému, pokud on sám
o pomoc nestojí. Nemá to většinou smysl a žádný význam. V žádném případě jí do ničeho nenuťte, může to mít nakonec i zcela opačný efekt. Někdy je dokonce největší pomocí závislému nepomáhat. Máte li však potřebu vyčerpat všechny možnosti pomoci, doporučuji Vám navštívit poradnu pro rodiče a osoby blízké, některého ze zařízení  zabývajícího se drogovou problematikou ve Vašem okolí, nebo jinou obdobnou službu. Tam Vám, nejlépe po předem telefonicky smluveném termínu schůzky, ale navštívit službu můžete i rovnou v provozních hodinách, po seznámení se situací navrhnou odborníci osvědčené kroky, kterými se lze pokusit dopomoci Vaší kamarádce k motivaci k léčbě.
Vhodný kontakt můžete sama vyhledat na webu Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti pod rubrikou Mapa pomoci na www.drogy-info.cz
Vyhledat jej můžete podle oblasti, typu zařízení, názvu organizace, nebo podle regionu.
Jste li z Prahy, nebo okolí, dopuručuji Vám spojit se s http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
na Praze 1 ve Školské ulici v prostorách Café Therapy, našeho občanského sdružení SANANIM,
které provozuje také tuto poradnu.
Napíšete li nám, ve kterém, nebo poblíž kterého velkého města bydlíte, rádi Vám pomůžeme vhodný kontakt vyhledat.
Napište, jestli Vám byla naše odpověd' užitečná, rádi odpovíme na Vaše další dotazy.
Přeji Vám, abyste kromě starostí také užila krásného léta.
Amrit Sen.