drogove zavisli syn
kajinka
Dobrý den,prosim vas chtela bych se zeptat...mam 18ti leteho syna,ktery ma epilepsii a je drogove zavisly,situace je takova ze jiz ohrozuje sve zdravi a zdravi nas-rodiny.Mam dvoumesicni miminko,a dalsi dva syny 8 a 13let,kteri jsou skolou povini.Nejstarsi syn jiz s nami v byte hlasen neni,musela jsem ho odhlasit proto ze mi v cervnu vykopl dvere,prtoze jsem chtela volat policii pro jeho bouchani na dbere od bytu...nekolikrat jsem ho vyhodila pro kradeze drze a sproste chovani ke mne ale vzdy mel kde spat a co jist,manzel ma garsonku a on bud spal tam nebo doma...policii volam stale,ale nic se nedeje je to jen prestupek,takze ho vyhodej ze vchodu a on pak za par minut vesele boucha do dveri dal...je to stale dokola,nekdy ho pustim abych mela klid ja i me deti,treba v noci je tim budi.minuli tyden zas bouchal asi v jednu h. v noci tak jsem otevrela a zjistila jsem ze je dost mimo,tak jsem ho pustila dal s tim ze mu zavolam zachranku at ho odvezou,bala jsem se aby mi tam neodpadl pro jeho nemoc...a on vyrazil sklenene dvere poranil si dost hluboko ruku a popral se s manzelem...ted je na mou zadost v detoxu a ja nevim co dal...bojim se ze kdyz budu volat policii zas vykopne dvere a neco nam udela...nez prijede policie muze se neco stat(kdyz je pod drogou ani zreba nevi co dela..)nechapu ze nikdo nepomuze vsichni fakt cekaj az se stane neco hrozneho - to je stat!nikde se pomoci nedovolate a co ty deti,co jejich psychicka ujma-to je hruza,myslite ze se da neco delat...?dekuji s pozdravem K.B

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
chápu zcela Vaše obavy, žít v nervácích a v neustále možném ohrožení musí být ubíjející a vyčerpávající. Situace, kdy je Váš závislý syn vážně ohrožen drogou a k tomu ještě v nebezpečné kombinaci s epilepsií, to vše unášet...opravdu není záviděníhodné.
Závislost je bohužel nemoc, kterou netrpí jen člověk, který drogu užívá, ale která v různé míře ohrožuje i ostatní členy rodiny v kontaktu s uživatelem, tím spíš, žijí li s ním ve společné domácnosti.
Zamýšlet se a řešit situaci syna odložte na později, existují sice osvědčené kroky, jak se lze pokusit závislého motivovat k léčbě, to však nechte na potom. Nyní musíte hlavně ochránit sebe a rodinu, zejména pak děti, které ať je to poznat, či ne, určitě zážitky, které popisujete, velmi trpí.
Určitě se spojte s některým ze zařízení zabývajícího se drogovou tematikou. Můžete navštívit některé z kontaktních center, nebo ještě lépe některou z poraden pro rodiče, rodinné příslušníky a osoby blízké ve Vašem okolí. Nejlépe bude, domluvíte li si předem telefonicky schůzku. Navštívit je můžete i rovnou v provozních hodinách. Tyto služby jsou bezplatné a lze je poskytovat i anonymně. S podobnými případy se jejich pracovníci setkávají často, takže Vám po seznámení se situací spolehlivě poradí, jaké nejlepší konkrétní kroky můžete pro nápravu, zklidnění situace a pro bezpečí Vaší rodiny, včetně Vašeho syna, můžete podniknout. Také Vám poradí, jak jednat s konkrétními úřady a policií, bude li to nutné, případně Vám poskytnou další vhodné kontakty.
Napíšete li nám, ve kterém, nebo poblíž kterých větších měst bydlíte, rádi Vám pomůžeme vhodný kontakt vyhledat.
Jste li z Prahy, nebo okolí, navštivte poradnu:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
/poradna se nachází v zadních prostorách-kancelářích kavárny Café Therapy/
Školská 30
Praha 1
Tel: 420 284 824 234
Fax: 284 824 235
GSM: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email: ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba: PO až PÁ 9,00 - 19,00 hod.
našeho občanského sdružení SANANIM, které provozuje i tuto internetovou poradnu.
Doporučuji kroky neodkládat a velmi se omlouvám za pozdnější odpověď na Váš dotaz, která byla způsobena nakupením dotazů v době prázdnin a dovolených.
Hodně štěstí ve Vašem dalším jednání, klid celé rodině a procitnutí Vašemu synovi.
Napíšete nám, prosím, jestli Vám byla naše odpověď prospěšná, rádi odpovíme na další dotazy.
Přeji vše dobré,
Amrit Sen.