Lexaurin
ovo
Dobrý večer, jak jsem již napsala jsem již dlouhou dobu závislá na Lexaurinu, pokud ho nemám u sebe, panikařím a roztřesu se. Mám, ale pocit, že už přestává zabírat. Cítím se bezmocná, starám se navíc o mamku, která trpí počínajícím alzheirmem. Potřebuji být čilá a ubíjí mně . Děkuji předem za odpověd.

Odpověděl: Jakub Minařík
K oběma vašim dotazům - nevypadá to, že byste byla typický uživatel drog, kterému se benzodiazepiny vymkly z rukou. Spíše to vypadá, že trpíte chronickým stresem a Lexaurin vám někdo předepsal, dala kamarádka, ...  Vysazení asi nepůjde bez náhrady a koncepnějšího řešení. Pokud jsou mé předpoklady správné, považoval bych za vhodné zaměnit Lexaurin za antidepresiva, obvykle ze skupiny SSRI, která mohou pomoci stejně dobře, není na nich závislost, netlumí, ... Obvykle přechon není úplně bezbolestný, ale většinou začnete brát antidepresiva a jak zabírají, postupně Lexaurin vysadíte. Při neklidu a nespavosti je pak dobrý aj z meduňky lékařské, zklidňuje, pomůže usnout a udržet spánek, ale nezpůsobuje současně útlum, který by vám překážel v normálním fungování. Také by mohla pomoci psychoterapie, ale to vyžaduje čas, poměrně šlušnou intenzitu schůzek mnohdy také finanní prostředky.
Doporučoval bych vám navštívit psychiatra, klidně si s sebou vytiskněte tenhle dotaz a odpověď, ať se nezamozáte do toho co máte za problém a co chcete. Koneckonců, mamka má nepochybně psychiatra, který jí léí Alzheimra. Mohl by vám pomoci a nebo doporučit kolegu. Také by vás mohl vyšetřit, protože vaše obtíže budou nejspíše souviset se stresem, ale existuje i forma Alzheimrovské presenilní demence a když máte Alzheimra v rodině, tak by možná kolega na vás mohl juknout a tuto relativně málo pravděpodobnou, avšak závažnou příinu vyloučit. :-)
P.s. Rozhodně nedoporučuji vyřešit to nějak podloudně, způsobem - kamarádka mi sežene Zoloft, já to vyměním a bude dobře. Ona to není tak jednoduchá, jak se to jeví. :-)
Držím palce. :-)