zavislost a tehotenstvi
neidentifikovatelna
Dobry den,sem zavisla na pervitinu a uzivam ho uz 12let nosem,z toho sem zacatkem dubna zacala s aplikaci do ritniho otvoru a od30.5.2012 nitrozilne. Asi tak pred tydnem sem si uvedomila, ze sem uz docela dlouho nemela menstruaci a po naslednem patrani po datumu posledni menstruace,sem zjistila ze sem v 11tydnu tehotenstvi s clovekem ktery je take zavislej na pervitinu cca 20let nitrozilne. Po oznameni radostni zpravy otci, sem se dozvedela, ze nejenze nema absolutny zajem byt znovu otcem,ale ze ma zloutenku typu C. Asi pul roku sme spolu meli pohlavni styk bez ochrany.v pondeli absolvuju gynekologicke vysetreni a mam docela strach, ze by muj plod moh byt nejakym zpusobem poskozen,jak mym uzivanim,tak pripadnym nakazenim zloutenky. Zaujimalo by me,jaky priznaky ma tohle onemocneni na dite i na me.A jak moc uzivani pervitinu ovlivnuje vyvoj plodu a jake sou pro nej rizika,jelikoz sem neprestala drogu uzivat,jenom sem zmensila davku. Pokud pondelni vysetreni dopadne spatne a plod by byl poskozenej a chtela bych na potrat, hradi pojistovna takovyhle zakroky pokud je plod poskozen, nebo si to i prez to musim uhradit sama? Jelikoz sem takrka dennim konzumentem a pohybuju se v okruhu lidi ktery sou na tom podobne,tak je pro me hrozne tezky odolat.na druhou stranu sem v psychicke pohode, coz si myslim, ze je v tehotenstvi sice dulezity,ale uzivani je urcite spatny pro miminko,i celkove pro optimalni pohled na realitu a hlavne pro vychovu ditete. Sem presvedcena o tom, ze kdyby byla v mem pripade moznost detoxikace a pak uz nepokracovat v lecebnych programech, pokud sama nebudu chtit, tak bych se pak hlavne kvuli materstvi znovu dokazala zaclenit do spolecnosti a odolavat pokuseni si znovu dat, protoze ani ted drogy nejsou pro me priorita.Samozrejme by bylo daleko lepsi zmenit mesto,myslim,ze se cloveku lepe zacina odznovu. Premyslela sem o navratu domu na Slovensko, ale obavam se, ze tam nejsou nejvhodnejsi podminky pro me, jelikoz nenavidim a sem alergicka na akohol a jeho konzumenty.Proto by me zajimalo jestli existuje nejaka instituce ktera pomaha v takovych hle pripadech v hledani noveho bydleni a adaptaci.Jeste mam posledni otazku, pokud bych na detox sla, musi to vedet muj gynekolog? Protoze on netusi, ze beru drogy. Nejsem smucka z ulice. Za odpoved predem dekuji.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
jestli to s miminkem myslíte vážně, jděte se léčit. A to hned. Detox u Vás v žádném případě nestačí. Nejlepší pro Vás bude terapeutická komunita Karlov, jediná komunita v Čechách pro matky s dětmi, kam můžete po detoxu nastoupit a léčit se do porodu i po něm. Užívání drog v těhotenství samozřejmě na vývoj dítěte vliv má, jak závažný, lze takto těžko určit. Na uklidněnou snad jen to, že přes Vaší možnou žloutenku typu C, se od Vás plod nenakazí. Je důležité ohlídat a ošetřit porod, tam je možné riziko přenosu infekce. S informací, jak je to
s hrazením potratu v případě poškození plodu, Vám poradí lékař lépe, než já. Půjdete li se léčit, miminko zůstane ve Vaší péči a bude jemu i Vám poskytnuto vše, co budete po tu dobu potřebovat. Pojmou li ale
v porodnici podezření, že užíváte drogy, bude Vám miminko s velkou pravděpodobností na příkaz sociálního odboru odebráno a věřte mi, bude pak velmi, velmi těžké získat je zpět do péče. V případě, že budete rodit
v léčbě, Vám nikdo miminko nebude chtít vzít a Vy se tam můžete připravit na Váš další život i s dítětem. Pomohou Vám najít i bydlení a vykomunikovat všechny sociálně podpůrné možnosti. Také po ukončení léčby v komunitě Vám bude poskytnuta daší pomoc při zařazení se do společnosti, včetně zcela nezbytného doléčování. O Vašem detoxu gynekolog samozřejmě vědět nemusí.
Kontakt:
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk).html
O přijímání nových klientek jedná Dr.Preslová z pražského denního stacionáře:
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Tam zavolejte a popište svojí situaci.
Tím začněte.
Napište nám, prosím, jestli Vám byla naše odpověď užitečná, rádi Vám odpovíme na další dotazy.
Hodně štěstí a kuráže přeji,
Amrit Sen.