zhrbeni po pervitinu
magbelcar
Dobry den, po 6ti letech velmi intenzivniho nitrozilniho uzivani pervitinu (toxicka psychoza, lecba, vazba....)bratr 2 roky uspesne abstinuje.
Chtela bych vedet; zda-li se jeho pohyby (stame mava rukama pri chuzi, neodhadne silu sve ruky kdyz napr. bere za kliku atd.)casem umirni nebo zda-li ma s tim neco delat. Navic ma zhrbena zada (cast za zatylkem)(je mu 25 let),ktera neni schopen narovnat.Je toto take nasledek pouzivani pervitinu? Da se s tim neco delat?
Dekuji za odpovedi

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
Je trochu zvláštní, že celkem klasické projevy, které popisujete u Vašeho bratra, nevymizely ani po dvou letech abstinence. Ve většině případech samy postupně odezní nejdéle do několika měsíců. Stává se ale, že to u někoho může trvat i velmi dlouhou dobu. Jedna z fungujících cest, jak lze tuto dobu zkrátit je, že si s ním můžete
v klidu a bez výčitek o tom, jak může vnímat jeho projevy okolí, respektive jak je vnímáte Vy, vstřícně popovídát
a navrhnete mu dohodu, že když se bude takto nápadně projevovat, mu o tom dáte vlídně vědět. Bez stresu a obviňování. Pokud dohodu bratr vezme za svou, tak díky troše jeho sebekontroly a Vaší zpětné vazbě by tento postup mohl fungovat.
Co se týče jeho shrbených zad, mohl se na tom pervitin částečně podílet, známější to bývá ale spíš u opiátů. Pravděpodobně ale půjde i o další příčiny. Nejlepší bude, navštíví li bratr lékaře a poradí se s ortopedem. Ten pak bez ohledu na to, co způsobilo bratrovo shrbení, poradí, co a jak lze pro případnou nápravu udělat.
Napište nám, jestli Vám naše odpověď byla užitečná, rádi Vám odpovíme na další dotazy.
Hezké léto přeji,
Amrit Sen.