matka 3
zrz
žije v Německu. I když v tuhle chvíli nikdo neví kde. Zajímalo mě to spíš v dlouhodobém horizontu. Když se její stav nějakým způsobem zlomí, něco se stane atd. V současné době je přesvědčená, že je úplně v pořádku, tzn., že dostat ji k lékaři je stejně nemyslitelné kdekoliv. Šlo mi o to, jestli je nějaká cesta když by mi například jednoho dne zaklepala na dveře, s tím, že potřebuje pomoct. Jestli má nebo nemá u pojišťovny účet to nevím. Předpokládám, že když někdo x let neplatí, těžko si ho tam nechají. Ale nevím v tomhle se nevyznám.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud má Vaše matka české občanství, pak je ze zákona pojištěna i u zdravotní pojišťovny. Když neplatí, narůstá jí tam dluh, včetně penále (bývají to pak docela velké částky), ale stále má, i jako neplatič, nárok na ošetření. V léčebných zařízeních, na detoxech apod. většinou chějí kartičku pojišťvny, kterou jí ale vystaví i jako dlužníkovi.
Jak sama píšete, je to asi spíše hudba budoucnosti, ale je určitě dobré mít nějaký plán pro případ, že by se objevila a byla ochotná k nějaké změně. Snad se to brzy stane...
S pozdravem, Jana Justinová