Alkohol
Mis83
Dobrý den
Manžel pije v dosti velké míře alkohol.Ráda bych mu našla nějakou poradnu kde získá (př. hodinovou přednášku) o alkoholu a jeho ryzikách. Představa přestat pít je pro něj absolutně nepředstavitelná.Sama mám zkušenosti se závislostí a proto vím jak je prevence důležitá.Můžete mi prosím poradit zda je možné u vás v centru nějaké sezení tohoto typu absolvovat? a co pro to můžeme udělat?
Moc děkuji za info

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
nepíšete, jaký názor na celou věc má Váš manžel, kromě toho, že je pro něj těžká představa nepít. Chtěl by to ale zkusit? Uvědomuje si potíže? Nebo ho nic netrápí a jeho pití je spíše Vaším problémem?
V případě, že hodně pije, nejedná už se tak o prevenci, nebo ne v tom úzkém slova smyslu. Jestli to mu dobře rozumím, přála byste si, aby ho někdo tak trochu postrašil a tak trochu mu "promluvil do duše". Spíš než obecné povídání by ale mohlo mít efekt zabývání se přímo vaší společnou situací, v souvislosti s jeho pitím. Tedy jaké problémy to působí ve vašem vztahu, jaké změny na něm pozorujete, jak se cítíte vedle někoho, o kom jste přesvědčená, že má problém s alkoholem. Pokud byste připustila, že je to váš společný problém, mohla by být pak návštěva nějakého centra pro manžela přijatelnější než v případě jakési přednášky o škodlivosti alkoholu.
Různou přednáškovou činnost pořádá spíše středisko v Apolináři na Praze 2, u nás (nejlépe v poradně pro rodiny závislých ve Školské 36, Praha 1) bychom byli schopni nabídnout právě spíše společné sezení o vaší konkrétní situaci. Zkuste to tedy promyslet, zjistit, zda by byl manžel ochoten někam s Vámi jít (součástí mohou být samozřejmě i informace o škodlivosti alkoholu) a případně se do poradny objednat (www.sananim.cz).