pervitin lecba
nadeje
Dobry den,muj synovec 18.let se priznal .ze potrebuje pomoc .ze snupa pervitin.tak 2.roky.Rodice o tom vi a mysli si ,ze ho to odnauci v doma.Ja mam ,ale obavu .ze to bez odborne pomoci nedokaze.Prosim o radu jak mu mohu pomoci .Volal mi .jestli nemam nejake prirodni bylinky .aby mohl spat a vydrzet .tosynovce .Otec ho chce vyhodit jestli to nedokaze bojim se o synovce.dekuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás,
synovci můžete doporučit užívat čajové směsi na uklidnění. Mezi nejčastěji doporučované patří meduňka. Ale poraďte se v lékárně, kde všechny čaje koupíte. Ideální by bylo, kdyby si do lékárny zašel sám synovec a mohl své pocity popsat. Pak by mu mohli nejlépe poradit, co bude fungovat. Často se také přidává pyracetamol, vitamíny,... V některých případech pomáhájí léky předepsané od psychiatra. Záleží na situaci.
Nejspíš máte pravdu i v tom, že by se po dvou letech braní pervitinu hodila i nějaká odborná pomoc. Mohl byste tedy synovci zprostředkovat kontakt na nejbližší kontaktní centrum. Synovec si tam bude moci o všem bez ostychu promluvit a pracovníci mu doporučí, co dál. Služby jsou poskytovány zdarma. Kontakty najdete na stránkách www.drogy-info.cz, vpravo je mapa pomoci, kde můžete hledat podle krajů. A nebo napište, která větší města jsou synovci dostupná a pošlu Vám kontakty.
Na návštěvu do centra by mohli zajít se synovcem společně i rodiče. K tak razantním metodám, jako je vyhození z domu, mohou rodiče pochopitelně sáhnout. Ale není od věci si i tento krok dopředu dobře rozmyslet.
V tuhle chvíli je to ode mne vše. Budu ráda, když se ozvete, jak se situace vyvíjí.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.