ještě jeden dotaz
zrz
Dobrý den,
díky za odpověď.
Mám ještě jeden dotaz. Moje matka je také uživatel pervitinu, ovšem ona to má trošku jinak...Koupí si hromadu a pak bere denně třeba tři měsíce. Sice fakt po troškách, ale pak vlastně nikdy není střízlivá. Poslední si koupila cca 5gramů někdy v únoru. Předtím v prosinci a předtím v říjnu, tzn cca 8měsíců nebyla střízlivá. Někdy začátkem března začalo peklo. Postupně obvinila větší část rodiny i svého 93letého zaměstnavatele ze stalkingu, nebezpečného pronásledování a já nevím čeho všeho, nakonec nevynechala ani mě a asi pře měsícem se zjevila u mě doma a začala mě krmit příběhama o tajné policii, interpolu, napíchlém telefonu....No bylo by to na dlouho. Mě zajímá jestli je možné, že přes to, že aktuálně nebere(myslím, že bych to poznala), trvají následky toho jejího maratonu? Jestli je možné, že jí někdy dojde, že je mimo? Jestli lze nějak člověka donutit k návštěvě psychiatra? Neustále argumentuje tím, že je v pořádku, že to nemá jak dokázat, ale že se jí ty věci opravdu dějí a taky tím , že nebere. Nikdo z rodiny ani neví jak se k ní má chovat. Já, přes to, že s drogami mám své zkušenosti, tak se jí bojím...Přes to, že jsme celý život měli hodně blízký vztah.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
vypadá to, že Vaše matka si svým pervitinovým maratonem přivodila toxickou psychózu. Pokud opravdu nic neužívá (tedy ani jiné drogy), měly by tyto potíže vymizet částečně do 1 měsíce, zcela pak do 6 měsíců od posledního užití. Pokud k tomu nedojde, je vážný důvod obávat se, že došlo k propuknutí trvalejších potíží. V každém případě není dobré vyčkávat, co se stane, a pokud je to jen trochu možné, zkonzultovat stav s psychiatrem. Ten může nasadit medikaci, která povede k rychlejšímu uzdravení. Hlavně je ale třeba, aby matka nic neužívala.
Pokud ale nespolupracuje a na situaci nemá náhled, pak nezbývá, než vyčkat. V případě, že byste situaci chtěli řešit s odborníkem v Čechách, museli byste pravděpodobně navštívit některé ze soukromých zařízení, které přijímá platby v hotovosti od cizinců. V případě, že byste potřebovali kontakt, dejte vědět.