Dvě duše v těle
roman
Dobrý den. Chtěl bych se optat na takovou věc, které nerozumím. Mám přítelkyni skoro dva roky. Moc a ze srdce ji miluju a vim že i ona mne. Jsme oba citliví a vím že jsme si vždy rozuměli. Ona i Ja mame za sebou minulost a bolest co jsme měli s partnery před námi. Ona dříve brala pervitin. V počátcít našeho vztahu mi to vše řekla o sobě, sve minulosti o příteli co jí ničil psychicky atd... Asi před dvěma měsící došlo na to, že jsme si oba zkusili a dali perv. Ja to nikdy nebral, tak jsem se i bal a byl jsme zvedavy na učinky a na společné chvíle, milování atd. Zprvu se mi to libilo a byli jsme oba na takovy pohodě atd... Pak se ale stalo jakoby nic že se v jistých situacích ona měnila. V občasných chvilkách se chovala a mluvila divně. Začla mě podezírat z nevěry brala mi telefon atd. Nasledovala hadka. Druhý den jsme si pak vše vysvětlili a bylo to OK. Asi zas po nějaké době jsme si opet dali p. a dělo se uplně to samé, ale to špatné se zvyšovalo ale tak že ona občas začla mluvit jako PROC JI TO DELAM ZE MI VERILA ATD. Ja z ni ale vzdycky nemohl dostat co se pta, načež mi vždy odpověděla proč se na něco ptam. Teďka nedávno jsme opět dali p. a opet stejny scenař s tím, že se vystupnovali ty jeji nesmysle. V tech chvilich kdy sem nechapal z čeho mě podezřívá z ní padali slova, že jsem spojenej s jejím bejvalym, že ji kameruju, že ji sleduju online na pc, který mi také řádně prohrabala. A když ja vždy odpovidal že to nedelam a ze si vymejsli nesmysle ona mi vždy odpovidala at na ni nekřičím a proč ji něco takoveho říkam atd... Ja s toho byl uplně zmatenej a nevěděl nic a nevyznal jsem se v ní. Až po nějake době jsem ujistil, že chvíli se mnou komunikovala ta co ji znam a nejednou jak když se přepne mluvila jakoby druhá její osoba, ale ta pravě byla zlá, napadala mě atd. A po chvili se zas přepla v Ni tu pravou. Jenomže ja se vždy branil odpověďma ze nicv nedělám špatného, a nakonec jsem poznal že tu odpověď nesliší ta zlá ale ta má ona, která zas nevěděla o čem mluvím. Takže jako z nakeho filmu. Prostě chvíli mluvila ona a chvíli zas ta druha, ale vzajemně se neslyšeli. Ja už jsem to tak vysledoval že jsem vždy poznak kdo je kdo i třeba z pohledu. Snažil jsem se jí to když vystřízlivěla z p. vysvětlit ale marně. Takže mě ma ted za hajzla co ji ubližuje ale přitom jsem dostal bezduvodnou lekci ja a ona mi to nechce verit. Co je to za stav, za poruchu tohle střídaní osob, poradte co s tim, nebo nejaky stranyk o tom nebo neco. A další věc je ta, že si otočila to když Ja mluvim osobě, tak to vníma jako že mluvím o ní. A další věc že co řeknu třeba že ji miluju tak ona to vnímá obráceně jako že ji nemiluju. To je už opravdu masakr. Ja ji miluju a ona od te doby co jsme si parktat dali piko ve me neveri a ma pochybnosti i ted za strizliva o tech vecech co jsem ji měl udajně udelat. Je to strašný a nevím co dělat. Každopadně p. už nikdy v životě. Poradte cokoli odkazy kontaky atd... Díky R

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
popisujete ukázkový příklad toxické psychózy. Rozdvojení na "normální" osobnost a toho "mimo", je projevem jejího přetrvávání do doby, kdy už nemusí být intoxikovaná. Její příznaky mohou odeznívat o mnoho déle, pokud má Vaše partnerka dispozice k psychickým poruchám. V extrémním případě to může trvat i měsíce, v nejhorším, bez ošetření psychiatrem, mohou dokonce nastat poruchy trvalé. Snažte se být vlídný a trpělivý, Vaše partnerka potřebuje co nejdříve navštívit psychiatra. V žádném případě žádný další pervitin, ani jiné psychostimulanty. Ještě horší pro člověka takto vybaveného jsou halucinogeny, velmi nebezpečná může být v tomto případě i marihuana. Vaše partnerka by mohla po těchto drogách ublížit sobě, nebo svému okolí.
Žádným logickým vysvětlováním nyní nedosáhnete toho, že přítelkyně pochopí, nebo uzná, že jde o bludy. Jestli ano, tak nejspíš jen "na oko". Náhled získá až časem v případě, že bude ošetřena. Pokud budou bludy, úzkosti a paranoidní stavy přetrvávat, psychiatr jí nejspíš naordinuje léky, které Vaši partnerku pomohou stabilizovat.
Napište nám, jestli Vám byla naše odpověď užitečná, rádi Vám odpovíme na další dotazy.
Hodně štěstí a krásné léto přeji,
Amrit Sen.