matka
Natty
Dobrý den, už před časem jsem se na vás obracela s přáním o rady. Bylo to v době, kdy moje matka byla závislá na pervitinu. Pokud vím, už dlouhou dobu před tím, než se stala narkomankou, brala různé prášky jako. Neurol, Rohypnol, Diazepam. Skončilo to tedy u pika. Matka se několikrát léčila a nakonec jedna léčba byla úspěšná a maminka si nás znovu mohla vzít do své péče.( mám ještě sestru, té je nyní 16, mě 18).Mamka se vdala a narodil se jí syn. Nyní jsou mu tři roky. Její manželství, ale nikdy nebylo štastné. Její manžel jí podváděl, nikdy nežili ve společné domácnosti, matka ho v podstatě měla jen na peníze. Byla nešťastná, protože přivedla na svě další dítě, o které se jeho otec řádně nepostará. Často měla zlé sny, deprese ap. Skončila na psychiatrii. Obracím se na Vás, protože se naše maminka jakoby vrátila do starých kolejí. Psychiatr jí zřejmě předepíše vše, o co si řekne. Bere Rohypnoly a další asi troje léky na deprese a na spaní. Nemyslím si,že potřebuje léky na spaní, jelikož je sama na tři děti a to si myslím, že ji za celý den hodně vyčerpá. Dále začala o hodně více spát, přijde nám, že je jaksi méně vnímavá. Ale co je hlavní, ze všech stran se k nám se sestrou donáší, že opět bere a není těžké tomu uvěřit. Nakoukly jsme jí do telefonu, kde měla SMS odeslanou zdejšímu dealerovi a narkomanovi(se sestrou už ty lidi známe) a v ní stálo: \"Neměl bys na dluh?\" Navíc k nám začali znovu chodit narkomani, se kterými před lety matka fetovala. Všechny se sestrou známe jménem a nyní ví i můj malý bráška, jak se který feťák jmenuje.
Vyvrcholilo to tímto pátkem, kdy má matka vzala na svého manžela (který k nám jezdí na víkendy) nůž a chtěla ho zabít. Prý to myslela naprosto vážně, byla agresivní a nebrala absolutně žádný ohled na své malé dítě. Nemohli ji údajně uklidnit ani přivolaní policisté. Ti jí dokonce udělali testy na drogy, které byly negativní.Píšu údajně, protože jsem na tři týdny v Anglii. Můj pobyt zde mi končí v pátek a já se odtud cítím hrozně bezmocná a tak tedy píši alespoň Vám. |Nevím, co mám čekat za odpověď, protože i když všechno nasvědčuje tomu, že má matka bere, já si to nedokážu připustit. Nejvíc mě trápí můj bráška. Nesmím dopustit, aby prožil to, co já se ségrou a proto se chci zeptat, jestli, kdyby došlo na nejhorší bych si mohla vzít svoje sourozence do nějaké péče. Jsem už plnoletá, o brášku se postarat dokážu na rozdíl od jeho otce, který mu zrovna nedávno nasadil plenku obráceně. Nevím, co mám dělat, zda si s matkou promluvit a riskovat, že se na mě absolutně rozkřičí, protože jí podezřívám a nevěřím a nebo prostě dělat, že se nic neděje. Mamka vždycky říkala, že svého manžela nenávidí a já jí vždycky chápala, protože jí opravdu neskutečně ublížil. Myslíte tedy, že to byl jen nějaký afekt?
ještě jsem chtěla zmínit, že moje sestra kouří trávu, poměrně hodně a často a tak mám pocit, že musím něco udělat, ale bohužel nevím kudy kam. Děkuji za odpověď a jsem s pozdravem.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, je mi líto, jak to vypadá, ale po pravdě řečeno, rada v takové situaci je fakt těžká. Máma na tom není asi moc dobře. Ono být s někým, koho si neváží, kvůli peňězům je fakt spousta práce a máma to zjevně nedává. A taky to trochu vypadá že bere. Stran léků, které jí kolega píše - pokud máte deprese, tak můžete být unavená jako kůň a stejně nespíte. A jestli má máma deprese to takhle nevím, ale tak jak to popisujete je to velmi pravděpodobné. Je to trochu bludný kruh. Nu, v takové situaci těžko radit. Asi bych mámu konfrontoval s tím, jak vnímáte její stav. Asi bych na ní moc neútočil, jen bych jí prostě oznámil, že to nejde nevidět. Možná to k ničemu nebude, ale třeba přece. Stran toho dalšího - pokud byste uvažovala o tom, že se o někoho postaráte, jako třeba o mladšího bratra - tak bych doporučoval fakt možná napřed dodělat školu, jestli vám chybí jen roky, abyste se nezamotala do nějakých podobných situací jako máma. Protože mám dojem, že i když jsou drogy určitě důležitý problém v jejím životě, tak to jak má spřadené sítě kolem sebe je nejspíše mnohem ničivější a nakonec to vede i k tomu, že bere zova bere.
Nejsem si jistý, jestli vám to něějak pomohlo, ale kdybyste chtěla, klidně napište. Pokusím se být svcižnější ve svých odpovědích. Držím palce. :-)