pomoc
N
Ahoj jsem asi další z těch přáípadů co díky pervitinu úřišli o všechno tak prosím o radu.Perník beru skoro 2 roky no po tom všem jsem se rozkodla říct to rodině aby mi pomohli abstinovat.No jsem zavřená doma už týden a nekomunikuju s okolím.Ale myslím si že to nestačí a tak se chci zeptat kde mám hledat pomoc.Je na místě jakési léčení nebo tak:?Ani nevím jestli jsem závislá a pokud jo tak jak moc.Potřebuji radu jak začít znova.děkuji N

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
Velice si cením kroků, pro které jste se rozhodla. Pokud jste nepřišla o rodinu, máte toho ještě mnoho. Jestli jste už o drogách rodině řekla, velice jste sama sobě pomohla, at' se k tomu bude stavět jakkoli. Je li připravena Vám pomoci, tím lépe. Velmi důležité je ale, jak. Často bývá rodičovská pomoc v některých ohledech kontraproduktivní. Proto potřebujete jak Vy, tak rodiče pomoc a radu odborníka, ať už je Vaše závislost více, či méně závažná. Váš domácí detox sice může být dobrým startem, ale bez porady odborníka je udržet si střízlivost, jak sama píšete, velice, velice obtížné. Určitě navštivte některé ze zařízení zabývající se drogovou problematikou ve Vašem okolí. Můžete je navštívit rovnou, v provozních hodinách, nebo ještě lépe si domluvit telefonicky návštěvu v co nejbližším termínu.
V žádném případě, jestli to se sebou myslíte vážně, se nenechte ukolébat pocitem, který se může záhy dostavit, že jste situaci zvládla, takže nepotřebujete další pomoc. Závislost je nemoc, která postihuje nejen toho, který drogy bere, ale víceméně každého člena domácnosti. Proto by bylo velmi ku prospěchu, kdyby po Vaší návštěvě mohli s odborníkem mluvit i Vaši rodiče. Nemusíte se obávat, ten bude kopat za Vás, ve Váš prospěch.
Poté, co pracovníkovi zařízení povíte o sobě a o Vaší situaci více, navrhne Vám tu nejvhodnější z cest pro Vaši úzdravu a dodá další kontakty. Existují různé druhy terapií, a to jak ve zdravotnických, tak v nezdravotnických zařízeních. Kromě nutného krátkodobého detoxu se můžete dále léčit buď ambulantně, nebo stacionárně, tzn. docházet na terapie v průběhu týdne a vracet se domů, nebo pobytově v některém zdravotnickém zařízení, nebo dlouhodobější komunitní formou. Kromě komunitní léčby, na které se částečně klient finančně spolupodílí, jsou všechny služby bezplatné, kromě státem stanovených poplatků při případném pobytu v nemocnici. Stejně tak důležité je i následné doléčování, kdy už klient normálně funguje a je schopen se sám o sebe (nevím kolik je Vám let, jestli budete pracovat, studovat, nebo jestli jste ještě ve věku a situaci, kdy se o Vás ještě musí starat rodiče) postarat. Napíšete li nám, v jakém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám pomůžeme vhodný kontakt najít. Jste li z Prahy, nebo okolí, můžete navštívit některé ze zařízení našeho občanského sdružení SANANIM, které provozuje i tuto internetovou poradnu. Kontakt:
http://www.sananim.cz/
Více o typech péče se můžete dozvědět také, když se podíváte do rubriky Pomoc a léčba na titulní stránce naší poradny.
Podle oblasti a typu zařízení můžete vhodný kontakt vyhledat také na webu N.M.S. v rubrice Mapa pomoci:
http://www.drogy-info.cz/
Hlavně neotálejte, seberte odvahu a kujte železo, dokud je žhavé.
Přeji Vám a věřím, že máte před sebou ještě mnoho zajímavých a krásnějších dnů, než jsou tyto.
Rádi Vám odpovíme na další případné dotazy, pomůžete nám, když nám napíšete, jestl Vám byla naše odpověd' užitečná.
Přeji hodně štěstí,
Amrit Sen.