Jak jen mu pomoci...
Vall
Dobrý den, prosím Vás o pomoc! Přítel se snaží dostat z pervitinu. Chce to sám, takže tím, je to celé usnadněné , ale je to ani ne 14 dní a i když je on sám rozhodnut, že to dál brát nebude tak trpý hroznýmy stavy výbušnosti a zlosti, které se střídají s méně častýmy stavy klidu a dobré nálady....Tyto jeho výbuchy jsou povědšinou směřovány proti mě a to i přesto, že tu pro něj ve chvílích jeho neschopniosti stale jsem sem a starám se o něj, vyřizuji za něj věci.... JAK MU MPOHU TO CELÉ USNADNIT JAK MU VRÁTIT STRACENOU CHUT DO ŽIVOTA A CHUT ZASE SMÁT A FU NGOVAT? A JAK TO CELÉ VŮBERC MOHU ZVLÁDAT JÁ?? Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
To, že se přítel rozhodl abstinovat je rozumné a od Vás zase hezké, že mu chcete pomoci. Je, ale třeba si uvědomit, že tento boj je jeho boj a Vy to za něj bohužel ustát nemůžete...
Rozhodně by bylo nejlepším řešením, aby se obrátil na odbornou pomoc. Tímto by se mnohonásobně zvýšila šance na úspěch. Pervitin není fyzicky návykový, tudíž při jeho vysazení nehrozí dramatický abstinenční syndrom, jako u látek opiátové typu /např. Heroin/ a jak to známe z filmů...
Pervitin je stimulant, organismus je pod jeho vlivem nepřirozeně vybuzen k aktivitě, po vysazení je tedy organismus značně unaven až vyčerpán. Je návykový především psychicky, to ale vůbec neznamená, že by jeho vysazení mělo být nějak výrazně snadnější. Chuť na drogu může být tak silná, že přehluší veškeré rozhodnutí ,,již nikdy neužít". Vrací se v různých intenzitách a frekvencích poměrně dlouhou dobu. Může přijít náhle bez jakéhokoliv varovného signálu předem. Pokud se dotyčná osoba s těmito stavy nenaučí pracovat, je pak malá šance je ustát. S odbornou pomocí by rychleji a snadněji pochopil co se s ním děje a jak lze tomu čelit, možná předešel případným relapsům, které nejsou neobvyklé. Dnes je plno možností jak se léčit, existují i ambulantní programy...
Dostat se z drog není snadné, ale není to nemožné. Pokud je motivace a ochota některé věci změnit, tak to jde... Pokud jsou kolem lidi, kteří nabízí podporu je to také plus. Zde ji nabízíte Vy. Měla byste si doplnit veškeré informace o celkové problematice. Poradit se co dělat, co naopak nedělat. Jedině tak bude Vaše pomoc účinná a pro Vás bezpečná. Pomáhat druhým v krizi není snadné a pomáhajícího to stojí hodně svých sil... Rozhodně nepřebírejte odpovědnost za partnera, tu si musí nést za sebe každý sám.
Pokud jste z Prahy, doporučuji se obrátit na kolegyni (kontakt níže) a v osobním kontaktu vše podrobněji probrat. Veškeré služby jsou bezplatné a k ničemu Vás nezavazují. Je třeba se předem objednat na uvedených číslech. Nejenom, že se poradíte jak vhodně pokračovat dál, také získáte podporu, což si takto nesnadné situaci jistě zasloužíte.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
( poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy)
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234
Fax: 284 824 235
GSM: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email: ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba: Po až Pá 9,00 - 19,00
Více informací zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zatím se mějte hezky. Přeji hodně sil, partnerovi i Vám. Pokud budete potřebovat, klidně zase napište.
S pozdravem Markéta K.