JAK POMOC BRATROVY
KÁČA
MUJ BRATR JE DROGOVĚ ZAVYSLY NA PERVITINU S TIM ŽE MU K TOMU NASTALY I PSYCHICKÉ PROBLÉMY KTERÉ SE MI ZDAJÍ VELMI VÁŽNÉ.ZAČALO TO ZBYRANÍZNÁMEK A MINCÍ A PAK JSE TO ZVRTLO V TO ŽE BIŽUTERIE Z AVONU JSOU PRAVÉ DIAMANTY A ZLATO NEUSTALE JE VE SKLEPĚ KDE MAME DŘEVO NA ZIMU A NEDAVNO PŘIŠEL STÍM ŽE AM JSOU ZLATE CIHLY KTERY MU TU NECHALY TEMPLÁŘI.SAMOZŘEJMĚ SI DROGU PODAVA NITROŽILNĚ A VE VELKYCH DAVKÁCH JE AGRESIVNÍ A KDYŽ NIC NEMA TAK JE SCHOPNY PROSPAT I TYDEN.NEVIM JAK MU POMOCI PAČ DO LEČEBNY TO HO NIKDY NRDOSTANEM.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
Chápu Vaše obavy o bratra a rozumím těžkostem blízkých, žijících ve společné domácnosti se závislým, které popisujete.
Je ale velmi těžké pomoci někomu, kdo sám pomoc nechce a který svou situaci zřejmě reálně nenahlíží.
Přesto existují kroky, kterými lze závislému dopomoci k nahlédnutí na svůj problém a lze se pokusit vykonat opatření, která mohou pomoci vašeho bratra motivovat k případné léčbě.
Nejlépe bude, navštívíte li poradnu pro rodiče a osoby blízké některého ze zařízení ve Vašem okolí, které se zabývá drogovou problematikou. Tam Vám, nebo rodičům, pokud budou mít zájem, i anonymně odborník poradí, jaké kroky můžete podniknout, popřípadě Vám poskytne další vhodný kontakt. Můžete je navštívit rovnou, nebo si po telefonické domluvě sjednat schůzku. Všechny tyto služby jsou poskytovány bezplatně.
Napíšete li nám ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám vhodný kontakt pomůžeme najít.
Vyhledat je můžete také na Mapě pomoci podle oblasti zde:
http://www.drogy-info.cz/
Jste li z Prahy a okolí, můžete se spojit a navštívit některé ze zařízení našeho občanského sdružení SANANIM, které provozuje i tuto internetovou poradnu:
http://www.sananim.cz/
nejlépe naši poradnu pro rodiče a osoby blízké v Café Therapy ve Školské ulici na Praze 1:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
kam zavolejte a sjednejte si nejlépe předem schůzku.
Přeji hodně štěstí,
Amrit Sen.