Trava
Lama
Dobry den. kdyz jsem byla mala mela sem nefrotickej syndrom. dodnes moc nevim,co to je, ale brali mi kus ledviny. chci se zeptat jestli ma pro to marihuana negativni ucinek. casto me boli,ale nevím jestli se mi to nezda. dekuji moc za vas cas, diky

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, omlouváme se za pozdní odpověď, v poslední době se nám nedaří odpovídat řadu tak specifických dotazů jako je ten váš, včas. Kolegové lékaři jsou navíc nyní na dovolených, tož si troufám zodpovědět Váš dotaz, ač nejsem lékař.
Já osobně jsem se k informaím o tom, že by měla marihuana bezprostředně negativní účinek na funkci ledvin, nedostal, resp. když už najdete něco k ledvinám, tak spíše info tohoto druhu:
"Dlouhodobé nežádoucí vlivy marihuany a hašiše: Těžké psychické problémy a dědičné vady u dětí narkomanů. Těžce poškozené plíce, srdce, játra, ledviny."
Stejně tak ani k zaručeným informacím o tom, že by zdravé funkci ledvin nějak pozitivně přispívala.
Některé odkazy na možné léčivé i zdraví ohrožující účinky konopí:
http://www.doping-prevention.de/cs/substances-and-methods/cannabinoids/side-effects/kidney.html
http://grower.blog.cz/0805/neco-o-marihuane
http://www.odchazim.cz/drogy
http://drogy.doktorka.cz/marihuana-jako-lek/
http://www.ksfga.borec.cz/docs/lek.htm
Takže jediné, co Vám mohu poradit je neřešit, jestli se Vám bolest zdá, nebo nezdá, kouření marihuany pro jistotu co nejvíce omezte a svěřte svoje potíže lékaři.
Je i dost dobře možné, že nakonec mohou mít Vaše bolesti zcela jiný původ a důvod.
Napište nám, jestli Vám byla naše odpověď prospěšná, rádi odpovíme na další dotazy.
Přeji hodně štěstí a hlavně zdraví,
Amrit Sen.