kanabidy
Ctankep
Dobrý den.
V textu o marihuaně uvádíte, cituji: \"Kouření marihuany s sebou nese podobné riziko jako kouření cigaret, jen na rozdíl od obyčejné cigarety obsahuje marihuanová cigareta výrazně vyšší (až pětinásobný) obsah škodlivých látek.\"
Mohu se zeptat, o jaké látky se přesně jedná?
Druhý můj dotaz zní: Co přesně se v těle děje, že marihuana u mužů způsobuje po dlouhodobém kouření snížení potence? A dá se tato snížená potence zase zvýšit? :))
Děkuji velmi za Vaše odpovědi, s pozdravem
Ctankep

Odpověděl: Alena Trojáčková
Dobrý den, omlouvám se za pozdní odpověď.  Co se týče složení marihuanového kouře - jedná se o stejné látky, které vznikají i při spalování běžné cigarety - tuhé částice obsahují  benzen a dehet. Plynná fáze obsahuje oxid uhelnatý, čpavek a formaldehyd. Pokud byste to chtěl podrobněji, tak napište. Tyto látky vznikají při kouření jakéhokoliv rostlinného materiálu, není to jen tabák. Při kouření marihuany může být obsah těchto látek vyšší.
Problém bych viděla také v tom, že nikotinové cigarety (tabák) jsou při výrobě kontrolovány a jsou relativně standardizované, což se o "marihuanové cigaretě" říct nedá. Byly hlášeny kontaminace herbicidy,
plísněmi (Aspergillus) apod.
K vašemu druhému dotazu: Marihuana snižuje sekreci testosteronu, čímž působí Vámi zmiňované snižení
potence (dále snižuje i množství spermií a způsobuje zvětšení prsních žláz u mužů). Zdá se, že tyto změny nejsou nevratné, pro zpětné zvýšení potence stačí přestat marihuanu užívat. Po určité době abstinence by se měl stav spontánně zlepšit. Mluvíme ovšem o abstinenci v řádu týdnů či měsíce, po několikadenní pauze není pravděpodobné, že zaznamenáte výrazné zlepšení.