děkuji !!
verča
dobrý den, chtěla bych poděkovat paní Janě Justinové !!
asi před měsícem sem vám psala s tím že já a moje o rok mladší sestra chceme sami od sebe přestat brát pervitin. chtěli jsme vědět jak na tom doopravdy jsme tak jsme se vsadily o to že když to jedna z nás poruší a nevydrží měsíc abstinovat tak jde dobrovolně do léčebny. měli jsme to pojištěný testy na drogy který jsme několikrát opakovali častěji aby jsme zjistili že opravdu jsme piko neměli a neporušili to. ted je to zhruba měsíc co jsme opravdu čistý a nemůžu tomu uvěřit že sem to zvládla ale asi nás čeká dještě doost dlouhá ceta.. měla ste pravdu těch prvních pět dní to bylo skoro jak nic, ale asi po 10 dnech sem myslela že to sama vzdám.. chutě na pervitin byli snad každou minutu silnější a silnější.. myslela sem že si pujdu něco rychle sehnat protože sem byla nervní a přidal se k tomu stres a deprese.. v noci se mi o tom i zdálo jak šňupu metroví čáry a nejhorší bylo že mi kolikrát volali kamarádi že potřebujou něco sehnat a i přesto že se to měla v ruce a i před sebou narýsovaný tak sem to odmítla ikdyž sem potom dost přemýšlela jestli sem neudělala chybu když sem to odmítla.. ale zvládla sem to ! opravdu těch skoro 15 dní bylo nejhorších 15 dní v mím životě.. ted už je to celkem na pohodu. se sestrou sme začali sportovat. běháme, jezdíme na kole, do kina, našla sem si práci a hlavně normálně spim jako obyčejný člověk. je to krásný pocit když nemarnim čas se scháněním penez ani matra a hlavně drahocenej čas když sem byla sjetá a poté třeba 12-24 hodin prospala.. snažíme se aby v každým dnu sme neměli ani chviličku kdy by sme se nudili.. ikdyž občas teda se musím přiznat že si sem tam vzpomenu a zabloudí mi v hlavě myšlenka na piko ikdyž zrovna mám co dělat.. ale pak zase rychle ji vyšoupnu a přemýšlim nad něčím jiným... doufám že se k tomu už nevrátí ani jedna z nás.. ted chceme přestat i kouřit tak snad se to všechno povede.. fakt vám moc děkuju !! kdyby ste měla pro nás jakou koliv radu ( kromě nějaký poradny :D ) budu jedině ráda :) veronika

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
to jse moc ráda, že to takhle zvládáte. Jste opravdu statečné. Myslím, že jste to vzaly za správný konec - najít si jinou zábavu, než pervitin. Kdybych přeci jen měla něco poradit, pak jen "neusnout na vavřínech", zdaleka to ještě není za vámi. A zkusit se obklopit jinými lidmi, kteří drogy nebrali a neberou. Příště už byste nemusela odolat. A ještě poslední, možná trochu méně optimistická: pokud byste přeci jen zrelapsovala, nevzdávejte to. Není nic ztraceno, zkuste hned znovu abstinovat, brát to jen jako škobrtnutí. Realita je bohužel taková, že relaps k abstinenci ve většině případů patří. Neznamená rozhodně prohru.
Hodně štěstí a dejte zaase vědět, jak se Vám a sestře daří.