zákon
moucha
Mám otázku, co se trestnosti týč, je samotnej fakt, že umím, nebo že vlastním \"recept\" na výrobu pervitinu nějak trestně postižitelný? A šíření tohoto postupu výroby?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, že víte, jak se vyrábí pervitin, resp. máte k dispozici v nějaké podobě (elektronické, písemné...) návod k výrobě pervitinu, trestné není. Se šířením tohoto návodu by se zacházelo patrně podle § 287 trestního zákona - tedy jako se šířením toxikomanie. Text dotyčného § Vám kopíruji níže. Proč se na vlastně ptáte? Hrozí Vám nějaký problém?
§ 287
Šíření toxikomanie
(1) Kdo svádí jiného ke zneužívání jiné návykové látky než alkoholu nebo ho v tom podporuje anebo kdo zneužívání takové látky jinak podněcuje nebo šíří, bude potrestán odnětím svobody až na tři léta nebo zákazem činnosti.
(2) Odnětím svobody na jeden rok až pět let nebo peněžitým trestem bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1
a) jako člen organizované skupiny,
b) vůči dítěti, nebo
c) tiskem, filmem, rozhlasem, televizí, veřejně přístupnou počítačovou sítí nebo jiným obdobně účinným způsobem.
(3) Odnětím svobody na dvě léta až osm let bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 vůči dítěti mladšímu patnácti let.