Marihuana
Petr
Nedávno sem zkoušel kouřit marihuanu a myslel sem si, že se nic nestane ale pak sem se dozvěděl, že THC zůstává v krvi a v moči. Hraju fotbal na vysoké úrovni a chodíme na testy na krev a moč. Chtěl bych se zeptat jak dlozuho se drží v krvi a v moči. Děkuji moc.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že to pro Vás při sportovní kariéře je asi nemilé zjištění, nicméně THC bývá při antidopingových testech opravdu zjišťováno.
Zároveň bych Vás chtěla poněkud uklidnit, protože THC se dá zjistit z krve, slin a potu max do 14 dní, při testech z moči déle, obvykle cca do měsíce od posledního užití. Doba, po kterou lze detekovat, závisí především na dlouhodobosti, frekvenci a intenzitě předchozího užívání. V případě jednorázového experimentu by testy měly být negativní max do 14 dní (včetně testů z moči). Nevím, jak je to dlouho, co Váš experiment proběhl, a nevím, zda aktuálně hrozí nějaké testování... ale v případě, že od Vašeho posledního užití marihuany proběhlo více než 14 dní, tak by testy měly být negativní. samozřejmě doporučuji se další konzumace marihuany zdržet, pokud si ve sportu, který děláte, chcete zachovat čistý štít. Jen na závěr dodávám, že marihuana má i jiná rizika /zvláště pro psychické zdraví/, než jen to, že se na to přijde při testech.
Přeji hodně štěstí.