Přítel nemůže přestat
Žaneta
Dobrý den, mám problém s přítelem žijeme spolu 8 let a máme 2 roční holčičku. Peníze dobře vydělává nikdy by nás nenechal ve štychu, ale problém je v tom, že už dlouho chce přestat s pervitinem a vždycky se k tomu vrátí, je to bud měsíc nekdy i 14 dnu a zase to udělá, není třeba dva dny a doma a hraje i automaty, můžete mi rposím poradit jak z toho ven? Všichni m iuž říkají že bude pořád stejný je mu 38 let, on je ale z toho vždycky utrápený a nevím jestli mu to snad nemám i začít tolerovat, mám ho ráda a svého syna miluje

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
zdá se, že pervitin už si ve Vašem rodinném životě našel své docela pevné místo. Dokonce uvažujete, že byste ho "přijala", začala tolerovat. Pak už asi přítel nebude mít žádný důvod přestat. Na druhou stranu, jestli Vám jeho užívání nijak výrazně nevadí, těžko ho budete tlačit ke změně. Jednoduše řečeno, aby chtěl přítel přestat, musí převážit nevýhody braní nad výhodami. Zatím mu zřejmě pervitin v občasných jízdách víc dává než bere. A možná to tak dokonce zůstane ještě dlouho, pokud se nic nezmění, tedy pokud neztratí na kráse (to se stává např. když se začnou objevovat psychické potíže po užití) a nebo se nezačne hroutit něco jiného - práce, rodina atd. Nepíšete, z čeho je vlastně přítel po užití tak nešťastný, možná tam by se dalo začít. A pokud si s tím nevíte rady sami, pak by mohlo pomoci dojít se někam poradit společně.