pervitin a heroin
bufka123
dobry den mam problem se zavislosti je mi 16 let a pervitin uzivam pomalu 4 roky . podsoupila sem ruzne terapie a detox ale bohuzel neuspesne . posledne dny jsem skusila byt cista pomalu tejden ale za tejden sem uz 3 krat dostala abstinencni priznak strasne bolesti srdcee a organu krece .. uzivala jsem 3 roky pichanim a bohuzel nevim jak bych mohla prestat .. jednou jsem podstoupila detox qa podobne ale bohuzel sem mela problemy s terapii a tak sem odesla nezvladna jsem to psychicky nezvladla .. mohla by jste mi prosim pomoz ? dekuji betka

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás
Máte můj obdiv, že ve Vašem věku máte zájem svojí závislost řešit. Sdílím Vaše obavy, čtvrtina tak mladého života na drogách je skutečně na pováženou. Píšete o pervitinu, v titulku dotazu zmiňujete heroin....
Popisované potíže hovoří spíše o absinenčních příznacích na heroin, na který se fyzické příznaky dostavují brzy po jeho pravidelném užívání. U pervitinu, na který nevznikají primární fyzická závislost mohou však po jeho vysazení dostavit zdravotní potíže způsobené následkem dlouhodobého užívání jako únava, vyčerpání, poruchy krevního tlaku a další.
Radím Vám proto neprodleně navštívit lékaře, bez ohledu na riziko, že Vás jako nezletilou bude chtít po dohodě s odpovědnými rodiči zřejmě umístit do pobytové léčby. Nemusí to být ale podmínkou. V žádném případě proto svoje zdravotní potíže nepodceňujte.
Z toho co píšete, se ale bez dlouhodobé léčby tak, jako tak, nejspíš, pokud máte opravdu zájem ze sebou něco dělat, nevyhnete. Čím dříve se k takovému kroku odhodláte, tím bude léčba snadnější. I když slovo "snadná" se, jak už sama dobře víte, pro léčbu Vaší závislosti tak úplně nehodí. Píšete o detoxu, který sám o sobě k úzdravě v žádném případě nestačí, je jen nezbytným startem  nezbytného dlouhodobějšího procesu, následné léčby, a stejně tak důležitého doléčování. Píšete, že jste absolvovala neúspěšně různé terapie, že jste nedokončila léčbu. Nenechte se tím odradit. Začít znova se dá každý den, zítra je to těžší a pozítří nemusí být nikdy. Nestarejte se o vzdálenou budoucnost, vytyčte si kroky, které můžete zvládnout pro dnešek, zítřek a nejbližší dny. Tak se dá Vaše situace úspěšně zvládnout. Kromě lékaře máte i možnost i anonymně navštívit některé ze zařízení zabývající se drogovou problematikou. Nebojte se jít i do zařízení, která jste už navštívila, nikdo Vám za vaše selhání hlavu neutrhne. Máte li přesto nepřekonatelný blok, navštivte jiné. Ujišťuji Vás, že jinak probíhá spolupráce s nezletilým, který je ke kontaktu donucen rodiči, nebo úřady a s tím, který si pro pomoc příjde sám.
Napíšete li nám, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám vhodný kontakt pomůžeme najít.
Kontakt můžete podle oblast také vyhledat sama např. na Mapě pomomoci na:
http://www.drogy-info.cz/
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se obrátit na některé ze zařízení našeho občanského sdružení SANANIM, které provozuje i tuto internetovou poradnu. Kontakty najdete zde:
http://www.sananim.cz/
Nejste li si jistá, jaká služba by pro Vás byla nejvhodnější, podívejte se do rubriky Pomoc a léčba, odkaz najdete na titulní straně naší poradny, nebo:
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
Rádi Vám odpovíme na další dotazy a potěšíte nás, napíšete li nám, jestli Vám naše odpověď byla užitečná.
Seberte odvahu a začněte jednat.
Hodně štěstí a úspěchu ve Vašem počínání přeji.
Amrit Sen.