Má přítelkyně možná bere pervitin
sadasd
Dobrý den, nevím jestli má holka bere pervitin. Známe se asi měsíc a nedávno jsme spolu začali chodit. Je jí 21, přes prázdniny žije doma u svých rodičů, jinak studuje Vyšší odbornou školu v Brně a žije tam v bytě. Od rodičů dostává docela dost peněz. Přes školní rok dostává 1000 Kč na týden. Přes prázdniny ma u sebe každý den aspoň 100 nebo 200 Kč. Od různých lidí jsem se doslechl, že prý užívala pervitin a možná ho ještě bere. Podle těch pomluv už by v tom měla jet kolem 3 let, ale snad jen tak příležitostně. Je tu pár lidí co to prodává a poslední dobou to začlo brát dost lidí. Moc toho o její minulosti nevím. S jedním místním dealerem je dost dobrá kamarádka a pry se s ním jednou na silvestra objevila na akci mého bratránka a dost lidí si tam tehdy o ní říkalo, že byla zfetovaná, podle toho jak vypadala a jak se chovala. Navíc, když jsem s ní, tak pozoruju, že má většinu příznaků užívání pervitinu. Zhubla 7 kilo, skoro vůbec nejí, ale říká, že drží dietu. Bohužel nevím jak dlouho už tu dietu drží a jak je to už dlouho co těch 7 kilo zhodila. Vždycky je strašně upovídaná a akční a pořád by někam chodila. Přes týden vstává ve 3 ráno na brigádu, takže každý den může naspat tak maximálně 2 hodiny, někdy nespí vůbec a stejně pořád funguje a i když sice říká jak je unavená, tak všechno zvládá. Pry tady všichni jen šňupou, takže stříkačky nebo díry v žilách bych u ní hledal asi marně. Nedávno jsme v baru potkali dalšího z lidí co to tady prodávájí a mezitím co jsem s přáteli hrál stolní fotbálek, tak se s ním bavila a potom když jsem ji hledal tak jsem ji s tím dealerem zahlédl na záchodech jak se o něčem baví, a ten dealer není člověk se kterým by šla jen tak pokecat, navíc, proč na záchody? Potom se mi asi na půl hodiny někam úplně ztratila a pak mi řekla, že si jen s někým povídala o své práci. Potom mi přišla trochu jiná, ale myslel jsem jen že už je opilá, protože měla pár vín, jenže mi vrtá hlavou, jak se to mohlo projevit tak najednou. Její bývalý přítel prý jel v pervitinu taky. Myslíte, že je možné, že někdy brala nebo bere ještě doteď? Když jsem s ní tak mi příjde uplně přirozená, protože já ji takovou upovídanou a akční znám odjakživa. Myslíte, že je možné, že jen je prostě taková povaha a že to ,že skoro nespí a málo jí, jsou jen náhody? Projevuje se pervitin něják na venek když je člověk pod vlivem? Jako třeba, že po marihuaně jsou červené a skleněné oči. Poznám když je člověk zkouřený nebo opilý, myslíte, že kdyby byla má přitelkyně sjetá, tak že to poznám podle zevnějšku? Nevím co dělat, mohli byste mi prosím poradit jak si to nějak nenápadně ověřit jestli bere, nebo čeho si mám všímat v jejím chování?

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
zcela chápu Vaše obavy. Podle toho, co popisujete, je to že bere pervitin sice pravděpodobné, já Vám to však nemohu potvrdit. Radím Vám si s přítelkyní otevřeně promluvit a zeptat se jí na všechno, co vás trápí a znejišťuje.
Píšete, že se znáte měsíc. to je  velmi krátká doba. Ptáte se na typické příznaky při užívání pervitinu. Patří mezi ně zvětšené oční zornice, nespavost, zrychlená řeč, potřeba mluvit, úporná nezvyklá činnost, vynechávání příjmu potravy, při vysazení naopak přejídání a dlouhý spánek v kuse. Kontakt s dealery lidí, kteří neužívají také nebývá běžný. Poznáte li časem, že Vám přítelkyně často něco tají, nebo dokonce lže, vemte nohy na ramena a prchejte od ní. Ušetříte si nepohodu a trápení, která by brzy zákonitě následovaly. Máte li však neodbytnou potřebu ve vztahu setrvat a něco pro něj udělat, doporučuji Vám navštívit kterékoli nejbližší zařízení, které se zabývá drogovou problematikou a tam se o situaci odborníkem i anonymně poradit. Vůbec nejlepší by byla poradna pro rodiče a osoby blízké. Všechny tyto služby jsou poskytovány bezplatně.
Modrý kříž provozuje ve Vsetíně nově poradnu, na kterou se můžete obrátit.
Kontakt: Poradna Vsetín:
Dolní náměstí 339
755 01 Vsetín
tel.: 724 087 221
email: vsetin@modrykriz.org
Další kontakty podle oblati najdete například také na Mapě pomoci na:
http://www.drogy-info.cz/
Budeme rádi, napíšete li nám, jestli Vám naše odpověď byla prospěšná a ochotně odpovíme na Vaše další dotazy.
Přeji krásné léto,
Amrit Sen.