THC V POTu
sgry
Dobry vecer zajimalo by me jak dlouho se drzi thc v potu?? jdu na testy ktere se delaji pres pot, prosim o velmi rychlou odpoved, dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nevím, kdy jste kouřil marihuanu naposledy a zda jste byl intenzivní uživatel, z jakého důvodu Vám budou dělat testy na drogy, a nevím, jestli Vám poskytnu úplně přesnou odpověď.
Testy z potu nejsou úplně běžné, obvyklejší jsou testy ze vzorku moči nebo slin. Výsledky testu díky kontaminaci potu jinými látkami nemusí být přesné. I proto nelze o době detekce marihuany v potu dohledat příliš informací. Nebo se tyto informace různí. Většina zdrojů udává údaj, že je THC se dá zjistit několik dní (podobně jako ve slinách a krvi), po předchozím dlouhodobém a intenzivním užívání až 2 týdny.
Ale i kdyby Vám orientační test z potu vyšel pozitivně, tak si vyžádejte konfirmační test z krve. Ty jsou přesné, dokáží rozlišit aktivní metabolity THC od neaktivních a při případném správním či soudním řízení jsou brány jako platný důkaz mající přednost před výsledky testů z potu.
THC se po šesti až dvanácti hodinách mění v takzvané neaktivní metabolity THC. Ty už např. neovliňují schopnost řídit, nicméně v těle zůstávají poměrně dlouho. Schopnost řídit by měla být v pořádku nejpozději 18 - 24 hodin po konzumaci.