akohol???
muskat1
Dobrý den,mám na Vás dotaz.Mému synovi bude za 14.dní končit pobyt v léčebně.Synovi je 20.let,bral rok a půl pervitin(šnupal,kouřil),chci se zeptat,zžda až se vrátí může,když půjde třeba s kamarády,což určitě půjde,nebot ve 20 ho doma neudržím,dát si třeba pivo nebo zda alkohol vůbec nesmí a jak dlouho.Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
V první řadě, by měl mít syn návaznost na léčbu samotnou a to ve formě doléčování. To znamená, že by měl být ještě nějakou dobu v průběžném, pravidelném ambulantním kontaktu, kde by dále svůj problém závislosti řešil. Po propuštění z léčebny nastává to nejtěžší a nejnáročnější období, jelikož dotyčná osoba již není chráněna bezpečným prostředím a musí čelit různým rizikovým situacím. Pokud byste měli zájem o nějaké kontakty (uveďte o jaká města by šla), můžeme Vám nějaké zařízení následné péče doporučit.
Co se týče alkoholu, jistě by bylo rozumné, aby syn nějakou dobu abstinoval zcela od všeho. Léčba závislosti je běh na dlouhou trať, má své etapy a rozhodně nekončí výstupem ze dveří léčebny. Pod vlivem alkoholu by mohl snadněji selhat, co se týče konzumace drogy. I právě proto, je více něžli rozumné, aby docházel na doléčování a tam veškeré přicházející situace /chutě na drogu, vztahové záležitosti, atd./ řešil...
Stejně tak můžete Vy, jakožto rodinný příslušníci využít příslušníci využít poradenské služby právě pro blízké osoby uživatelů drog, která nabízí bezplatně drogová centra ve svých službách.
Zatím se mějte hezky a ozvěte se. Napíšeme Vám, kam se můžete obrátit.
S pozdravem Markéta K.