bojím se o vnuka
Jitka
Dobry den, mám vnuka 21 let žije s maminkou a jeho nevlastním otcem./ten se do výchovy nezapojuje. již asi 2 roky kouří marihuanu,a pije alkohol již po druhé přišel o řidičský průkaz teď odmaturoval/ což nepochopím jak je to možné,ve škole byly problémy a stálá absence. Do práce se mu nech.Velice často přespává u kamarádů, kteří jsou stejného ražení.Matka domlouvá po dobrém a výsledek jsou stálé konflikty,křik a hádky. Vnuk si začal žit podle svého.Pokud se dcery na něco zeptám odbyde mě,že o tom nebude se mnou mluvit.Takže se dovídám pouze úryvky z jeho života od jeho bratra.Co vím zkoušela testovací papírky,které byly samozřejmě pozityvní.vnuk k nám chodí dost málo,neboť jsem mu vždy stále domlouvala ohledně učení.Má mě rád a říká,že je vše v pořádku,což mě podle něj dokázal maturitním vysvědčením. Dcera je z toho velice nešťastná je taky nedůsledná při jeho výchově.Intenzita alkoholu a kouření marihuany je stále intenzivnějši.Ráda bych pomohla,ale nevím jak se zeptat ,aby vnuk ke mě měl důvěru a svěřil se mi.Ale on si myslí,že jeho život je O.K. Dějuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Jitko.
Umím si představit, jak Vás celá situace trápí a jak je nepříjemné nečinně přihlížet. Nejlépe by bylo, kdyby Vaše dcera, matka vnuka, navštívila naši poradnu pro rodiče a o všem se ona sama v osobním kontaktu poradila. Níže napíši kontakt a Vy se můžete pokusit to dceři nabídnout. Stejně tak můžete tuto poradnu využít Vy sama a více o všem o čem píšete pohovořit s kolegyní, která se na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog specializuje. Můžete probrat jak vhodně s vnukem komunikovat, stejně tak s dcerou, ohledně využití odborné pomoci pro ni. Celá tato záležitost ji musí zcela vyčerpávat a zatěžovat... Nejenom, že se poradí jak dál, stejně tak získá i podporu, což si v takto náročných chvílích jistě každý zaslouží...
Zde k nahlédnutí obecné informace pro blízké osoby uživatelů:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
(poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy)
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234
Fax: 284 824 235
GSM: 39 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Provozní doba: PO až PÁ
Veškeré služby poradny jsou bezplatné a je třeba se na první konzultaci objednat.
Více zde: http://sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud by Praha byl pro Vás nebo pro dceru problém, napište ještě jednou a uveďte prosím města, která máte dobře dostupná. Rádi Vám vyhledáme jiné vhodné zařízení v místě bydliště. Zatím se mějte hezky, pokud bude třeba, klidně pište.
S pozdravem Markéta K.