Markéta Kordová
Nika
Dobrý Den Paní Kordová,
Můj kamarád se zhroutil po krutém rozvodu, kdy přišel o veškerý kontakt se svým synem..Svůj žal řešil pervitinem. Když jsem mu nabízela tuto možnost, že by jsme se mohli jít spolu navštívit vaše centrum ve Znojmě, striktně to odmítá. Prý všechno zvládne sám, bez této pomoci a že má silnou vůli, aby s tím sám praštil. Podle něj, už by se 3 týdny neměl toho dotknout, ale nezdají se mi jeho nálady. Je pořád vysmátý, vtipný, relativně klidný..Žádné náznaky abstinence: stresu, klepání, tiků.. Hovořila jsem i s jeho bývalou ženou, povolila mu návštěvy se synem. Ale teď mám obavy, aby nás všechny neklamal a nelhal, tím, že přestal.. Říka, že mu pomáhá jen to, že mu věřím, ale sama si tím nejsem jistá a navíc mi tvrdí, že o mě a mou dceru má zájem..
Vím, že pro něj nemůžu udělat víc, už jen z důvodu, že mám malou dceru, ale ráda bych mu pomohla i když návštěva centra by mu pomohla určitě víc než já. Dá se nějak ověřit, že opravdu nebere?
S pozdravem a díkem Nika

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Niko.
Pokud kamarád prozatím odmítá využití odborné pomoci, můžete to udělat Vy sama. Můžete si bezplatně, nezávazně a lze i anonymně doplnit chybějící informace, abyste lépe porozuměla tomu co se s kamarádem děje. Případně se poradila, co je dobré udělat a co naopak nedělat. Pomáhat lidem se závislosti není snadné, je to běh na dlouhou trať, který stojí plno úsilí, trpělivosti a především energie. Máte malou dceru, jistě ji potřebujete především pro sebe a pro ni...
Poradenství v osobním kontaktu rozhodně doporučuji, především proto, aby Vaše pomáhání kamarádovi, bylo pro Vás bezpečné...
V přiloženém odkaze si můžete přečíst základní informace o látce pervitin, v dalším obecné info pro rodinné příslušníky a blízké osoby uživatelů nelegálních drog:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Uvádíte, že jste chtěli navštívit zařízení ve Znojmě. Tam naše organizace nemá svá centra. Nicméně, můžete se obrátit na spolupracující organizaci a kolegy, zde kontakt:
Kontaktní centrum Netopeer, o.s. PODANÉ RUCE
(Víceúčelová drogová služba)
Horní Česká 4
Znojmo
Tel: 515 264 996 (kancelář)
GSM: 777 916 270 (vedoucí služby)
GSM: 732 625 592 (terénní program)
Na osobní konzultaci je třeba se předem objednat, nejlépe každou středu v čase od 10,00 do 18,30hod na tomto tel. čísle 777 916 270. Poradenství lze využít zcela anonymně, veškeré důvěrné informace s ohledem na mlčenlivost jsou pracovníky zachovány...
Email: netopeer@podaneruce.cz
Více zde:
http://znojmo.podaneruce.cz/
Zatím se mějte hezky. Pokud budete mít chuť, můžete napsat, jak se vše dál vyvíjí.
S pozdravem Markéta K.