Pervitin a jeho následky
Mishelin
Dobrý den,
mám jeden velký dotaz, a byla bych velmi vděčná za to, kdybych se už konečně měla možnost dozvědět co mi je. 3 měsíce užívám pervitin (ne nitrožilně). Drogu jsem začla brát spíše abych si ulevila, ze začátku mi stačila jedna dávka týdně, postupně se to ale začlo navyšovat, a teď můžu říct že byli i týdny , kdy jsem brala každý den nebo ob den. Čim víc jsem brala, tim víc jsem pociťovala velké zhoršení dojezdů a začínala jsem nad tím ztrácet kontrolu. Dostala jsem se do těžké životní situace, začli se mi rozvádět rodiče, neměla jsem chuť chodit do školy, veškerá moje dobrá nálada a chuť do života byla rázem pryč.Stav, kdy jsem byla na pervitinu byl jediný stav, ve kterém jsem se dokázala ovládat, a vypustit veškeré starosti a trápení (i když ne na dlouho), dojezd byl 100x horší. Neměla jsem zábrany , a pervitin jsem brala stále víc a víc, jako odůvodnění jsem si stále opakovala , že to nemám lehký, a tak mě ani tolik netrápilo že mě to pomalu ale jistě ničí. Jediný člověk, který mě dokázal zkrotit, a říct mi ne byl můj přítel, který mě také ve všem podporoval a stál při mě. Rodiče zjistily že nechodím do školy, a vyhodily mě z baráku,byla jsem naprosto na dně, užívání pervitinu vše stěžovalo a já měla chuť se zabít. Bylo to hrozný. Přespávala jsem u přítele v autě, neměla jsem u sebe moc věcí na sebe, v peněžence ani korunu. Myslím, že jsem si poprvé sáhla na pořádné dno. Nevím proč, ale tehdy jsem dokázala 11 dní neužít pervitin, a ani nemůžu říct ,že by mi chyběl. Byla jsem ráda, že mám co jíst a kde spát, a i když jsem přístup k droze měla , chtěla jsem vydržet co nejdéle pervitin neužívat. Potom ale přišly zdravotní komplikace, a byla jsem hospitalizována v nemocnici. Po dvou dnech jsem ale podepsala reverz, nedalo se to už vydržet. Přestěhovali jsme se s přítelem do vlastního bytu, přítel chodí do práce, stará se o mě dokud si nebudu schopná najít práci. Pervitin jsem bohužel začala užívat znova, a ve větším množství. Už mi nestačila jedna čára denně, ale během dne jsem si furt \"přidávala\".
A teď to nejdůležitější..
Následující den potom, co jsem užila drogu mi bylo tak zle, že mi přítel poradil, abych si dala tzv. \"práska\" ze skleněnky, která byla nabitá marihuanou. Bohužel jsem ale neodhadla nejspíš správné množství, a po čtvrtém natáhnutí ze skleněnky začali komplikace. Přestala jsem úplně vnímat svět, nevěděla jsem v tu chvíli kdo jsem já, můj přítel, absolutně jsem ho nevnímala když na mě mluvil, bála jsem se ho. Motala se mi strašně hlava a bylo mi na zvracení. Přišlo mi jako bych byla dvojitá osobnost. Nechtěla jsem si připustit že se něco děje, a tak jsem asi 4 hodiny chodila po bytě tam a zpátky, pila litry vody abych zahnala nechutenství a pokaždé když se ke mě přítel přiblížil jsem ho odháněla a byla jsem na něj agresivní. Bála jsem se hnout se z místa, měla jsem menší halucinace, a pořád jsem koukala na jedno místo, kde se mi začli oběvovat stíny na zdi. Strašně jsem se potila, a cítila jsem pocit bezmoci. Bohužel tohle všechno vím pouze od přítele, až na pár maličkostí, protože si nic z toho večera nepamatuju, měla jsem úplnou ztrátu paměti. Když mě chtěl přítel uložit ke spánku, měla jsem hysterické záchvaty breku, a strašný strach. Druhý den ráno když jsem se probudila jsem byla strašně zmatená, vyděšená , a doufala jsem že se to už nikdy nebude opakovat. Myslela jsem, že je to z marihuany, a tak jsem si dala doživotní zákaz hulit trávu. Pořád jsem přemýšlela nad tím co se stalo, a když mi přítel řekl, že by se mohlo jednat o tzv. schizofrenii, měla jsem strach že se začíná dít něco hrozně hnusného. Týden bylo tak nějak vše v pořádku, jenže včera jsem asi kolem 1 hodiny odpoledne požila pervitin (větší množství najednou) a začali se dít znovu ty věci. Už mi nebylo ani tolik na zvracení, ale cítila jsem vibrace do celého těla, potila jsem se ale zároveň mi byla zima. Chtěla jsem být sama, nikoho jsem u sebe nesnesla, a pořád jsem si opakovala že je vše v pořádku. Když přítel ale na hodinu odjel pryč, nedokázala jsem se hodinu zvednout z gauče, celou dobu jsem jen seděla, koukala vyděšeně na jedno místo a hrozně jsem se bála. Cítila jsem hrozný tlak do celého těla, a měla jsem výpadky paměti. Prosím vás, pomozte mi. Děkuji !

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
zdá se, že máte za sebou hodně složité období. Stres, strach, úzkost z toho, jak vše zvládnete, to vše se zřejmě podepsalo na tom, jak probíhala Vaše intoxikace marihuanou. To co se Vám po ní dělo, není až tak neobvyklé v případě, že kouříte větší množství, v kombinaci s další drogou a ještě se tím snažíte zahnat špatné stavy. V takovém případě se lehce stane, že se to špatné ještě zesílí, místo aby přišla úleva. Váš přítel zmiňoval schizofrenii - to je velmi vážné a komplikované psychické onemocnění a v této chvíli není žádný důvod si myslet, že byste jím trpěla. Společné s Vaším stavem má snad jen ty halucinace, které jsou ale po marihuaně běžné.
To, že se Vám špatné stavy vrátili znovu za týden a po pervitinu, není také nijak neobvyklé. Zdá se, že teď je Vaše psychika hodně křehká a není prostě vůbec připravená přijímat další drogy. Nepřispívá samozřejmě ani strach, který už v sobě máte, že se situace bude opakovat. O to spíš se to stane. Pokud budete dál pokračovat v braní, může se stát, že se situace ještě zhorší a pak byste si opravdu mohla přihodit vážné problémy, nejspíš toxickou psychózu. To je onemocnění, které vzniká po užití drog, u pervitinu poměrně časté, a po čase abstinence obvykle mizí. Je ale velmi nepříjemné, plné halucinací, úzkostí, strachů, paranoidních stavů apod.
V současné chvíli by bylo velmi vhodné, abyste přestala i s pervitinem a spíše se snažila vyřešit (ne zahnat drogou) problémy, které se Vám nahromadily doma, ve škole atd. Určitě to nebude jednoduché, ale drogy je za Vás nevyřeší. Lépe by s Vám to zvládalo s pomocí, nebojte se obrátit na některé z center, které nabízejí pomoc v situacích, kde hrají roli drogy. Bývají často i anonymní a jejich pracovníci velmi příjemní a schopní pomoci.