Životní situace po vysazení pervitinu
Weenca
Dobrý den, hned na úvod bych chtěl říci, že zhruba od 16 do 17,5 let jsem užíval pervitin. Z toho rok velice často skoro denně. Momentálně je mi 20 let a pervitinu jsem se od té doby ani nedotkl. Bohužel si ale nemůžu nevšimnout toho jak se moje psychika změnila. Pociťuji při denních \"normálních\" aktivitách záplavy nervozity, dále si mnohem hůře pamatuju věci a celkově jsem takový zmatený a chaotický. Pociťuji opravdu extrémní výkyvy nálad. Po opravdu velkých životních úspěších jsem schopen cítit nějaký přiliv štěstí, ale při běžných denních maličkostech, které by mi zvedly náladu, kdybych tehdy neužíval pervitin, tak se příliv jakéhokoliv štěstí nedostavuje. Myslím si že mi perník nějak trvale poškodil serotoninové transmitery nebo jak to vlastně v mozku je. Kromě toho mám problémy se soustředit. Momentálně se sám sebe ptám, jestli to je skutečně vina roku a půl užívání pervitinu nebo jestli náhodou nemám jinou psychickou vadu - například ADHD. Každopádně cítím, že nejsem psychicky v pohodě a proto se vás ptám, zda bych měl navštívit příslušného odborníka a hlavně jestli existuje vůbec nějaká malá šance dostat mě do trochu lepší psychické pohody a nějak si ten bordel co mám v hlavě urovnat? S pozdravem, V. S.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
Těžko říci, jestli Vaše obtíže způsobilo užívání pervitinu. S největší pravděpodobností jste si důvody, nebo dispozice pro Vaše současné problémy nosil v sobě již od dětství, nebo jste se s nimi už narodil. Braní pervitinu, jak tomu velmi často bývá, Vám mohlo pomoci poruchy nastartovat, nebo umocnit. Nevím ani, jak žijete teď, což má na Váš stav také zásadní vliv. To, že jste se vymanil z drog, je obdivuhodné a zcela zásadní pro Vaši následnou úzdravu. Stavům, které Vás obtěžují, nepřispívá ani případná konzumace alkoholu, a velice zrádné bývá v podobných případech kouření marihuany. To byla jen vybídka k opatrnosti.
V každém případě je u Vás naprosto nezbytná návštěva psychiatra, kterému otevřeně svěřte vše, včetně Vaší minulé drogové kariéry. Nemáte se čeho bát, před každým, kdo se drog zbavil, dobrý psychiatr smekne.
Nejlepší bude, najdete li si vhodný kontakt sám, nebo na doporučení někoho z přátel, nebo známých, popřípadě si nechte doporučit odborníka Vaším praktickým lékařem. Můžete také navštívit některé ze zařízení zabývající se drogovou problematikou ve Vašem okolí, tam Vám jeho pracovníci doporučí i anonymně vhodného specialistu. Myslím ale, že to nebude nutné. Podívejte se na internet, na psychiatry s praxí v Ostravě,
případně na Mapu pomoci: http://www.drogy-info.cz/ , kde můžete také vhodný kontakt najít podle oblasti.
Napište nám, jestli Vám naše odpověď byla užitečná, rádi Vám odpovíme na další dotazy.
Přeji Vám hodně štěstí a úspěchu v úzdravě.
Amrit Sen.