manikura a hiv
paja
Dobry den, mela bych na vas takovy dotaz. Byla jsem na manikure a pri osetrovani mi zacala krvacet kuzicka u nehtu.Pani mi vse vydesinfikovala. Ptala jsem se jestli je vse ciste a ona rikala, ze kazde veci po zakaznikovi desinfikuje a sterilizuje. Mam se obavat, ze bych se takto mohla nakazit nejakou infekci, napr. hiv, nebo zloutenku?
Moc dekuji za odpoved
S pozdravem Tichá

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nákaza infekčními chorobami přenosnými krví typu HIV nebo hepatitida (žloutenka) B a C, není touto cestou velmi pravděpodobná. Zejména jde o to, že viry nepřežijí na vzduchu déle než pár minut. Tudíž by k Vašemu poranění muselo dojít bezprostředně po ošetření jiné/ho zákazníka/zákaznice. Ten by musel mít nějakou otevřenou krvácející ranku v místě ošetření a také by musel být HIV pozitivní nebo trpět jinou krví přenosnou chorobou. Navíc pokud Vám manikérka ranku vydezinfikovala, tak tím by se riziko přenosu (které je již tak minimální), ještě snížilo, neboť i běžná dezinfekce má protivirový účinek. Pokud navíc ona po použití veškeré nástroje dezinfikuje, tak jsou myslím Vaše obavy zbytečné.
Pokud byste měla pocit, že Vás toto dostatečně neuklidnilo, tak je možné si nechat udělat testy na infekční choroby. Což je možné prostřednictvím praktického lékaře nebo v rámci zdravotního ústavu či infekčních oddělením nemocnic (informace a kontakty lze najít například na www.aids-hiv.cz nebo na www.virova-hepatitida.cz).
Přeji hodně štěstí.