největší dávka
vic
Kolik mg nebo gramů pervitinu je smrtelná dávka? Zkoušel jsem si aplikovat do žíly čerstvě uvařený pervitin a skončil jsem na 800 mg, zvracel jsem asi dvě hodiny a jen jsem ležel a nemohl se hýbat, totální paralýza..

Odpověděl: Jakub Minařík
U myší je LD50 myslím 21 mg//kg (LD50 je dávka, při které zemře polovina intoxikovaných), a to ještě neříká, jaká byla minimální smrtná dávka, . Přepočet na člověka obvykle celkem funguje. Nicméně - závisí na mnoha faktorech, nepochybně je významný věk, kondice srdce a cévního systému a sklon ke vzniku srdečních arytmií. Takže odhad je nesnadný. A také neplatí, že pokud jste 800 mg přežil, přežijete je znova. K úrtím dochází v dosích hluboko pod jedním gramem, vybavuji si i klienta, který taktak přežil 100 mg (byl pár dní na kardiologickém JIPu se srdeční arytmií). Také ale znám lidi, kteří užívali dávky kolem 1g několikrát denně (obvykle je znám z uzavřených psychiatrických odd. kam se dostali pro těžkou toxickou psychozu). Literárně je myslím popsáno max. 15 gramů denně samozřejmě rozděleno do mnoha dávek. Obvykle se rozmezí smrtelných dávek i.v. pohybuje v rozsahu 30-500mg látky farmakologické čistoty.
P.s. Osobně bych do intoxikace kdy jsem 2 hodiny ležel paralyzovaný a zvracel znova nešel. Experiment je experiment, ale přece jen, ...