drogy
Anna
Dobrý den,prosím vás o radu.Syn chodí se 16 letou dívkou a dle všeho berou drogy.On hubne,krev ve stolici,je podrážděný,ona utíká z domu a lže.Syn si půjčil 150 tis.na auto,měl velkou kliku,že má dobré zaměstnání,avšak dostal důtku,že přerušuje prac.dobu. Jak ho donutit,aby šel k lékaři a kam ho nasměrovat,do jaké poradny? A kdo by za něho platil dluhy,pokud by přišel o místo.Dkuji Vám Anna

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Nedivím se a rozumím tomu, že máte o syna obavy. Z toho co píšete však úplně jednoznačně nevyplývá, že Váš syn drogy bere, i když je to zcela dobře možné. Nevím ani, kolik je Vašemu synovi let, jaké máte vztahy a jak probíhá komunikace mezi vámi. Pokud je mladší osmnácti let, nesete za něj vysokou míru zákonné odpovědnosti a také máte k dispozici víc prostředků jak na něj můžete působit. Je li starší, jsou Vaše možnosti značně omezenější. V obou případech je ale velmi důležitá ochota a zájem syna své problémy nahlížet a řešit.
Zmiňujete také, že syn má krev ve stolici. To není problém typický pro užívání drog. Obvykle ale značí nějaké zdravotní problémy v oblasti trávicí soustavy, často i velmi vážné. Proto je rozhodně třeba, aby syn s tímto problémem navštívil lékaře.
Doporučuji Vám, abyste také zašla do kteréhokoliv nejbližšího zařízení, které se zabývá drogovou tématikou, tam můžete i anonymně jeho pracovníkům popsat Vaší situaci, obavy, či problémy. Ti Vám doporučí konkrétní kroky, které můžete k jejich řešení podniknout, případně doporučit odborníka, na kterého se můžete nejlépe obrátit. Všechny tyto služby jsou poskytovány bezplatně. Napíšete li nám ve kterém, popřípadě poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám pomůžeme vhodné zařízení najít.
Vhodná zařízení  najdete také podle oblasti v Databázi kontaktů na drogovém serveru:
http://www.drogy.net/databaze-kontaktu
Dále na webu Národního monitorovacího střediska:
http://www.drogy-info.cz/
Jsteli z Prahy, nebo okolí, můžete vyžít některé ze zařízení a služeb našeho občanského sdružení SANANIM:
http://www.sananim.cz/
které provozuje i tuto internetovou poradnu.
Kterékoliv zaříízení můžete navštívit bez ohlášení v provozních hodinách, ještě lépe je si s jeho pracovníkem předem telefonicky domluvit schůzku.
V každém případě však doporučuji, pokud k tomu již nedošlo, si s Vaším synem o Vašich obavách v klidu otevřeně promluvit, bez výčitek a obviňování.
Přeji Vám, aby život Vaší rodiny nabral co nejšťastnější směr.
Napište nám, prosím, jestli Vám naše odpověď byla užitečná, rádi Vám odpovíme na další dotazy.
Krásné léto,
Amrit Sen.