tápu
Muchomůrka
Dobrý den, já mám takový zvláštní dotaz. Už od nějakých 15 experimentuji s různými drogami, od obyčejných prášků, po konopí a i taková svinstva jako je toulen... už je mi 20, takže mám různý zkušenosti i s abstinencí a můžu říct, že ať jsme brala cokoliv, vždycky, když jsem chtěla přestat, dokázala jsem to v podstatě okamžitě a na jak dlouho jsem chtěla, teď třeba například už rok jsem absolutně čistá, ale prostě tak nějak cítim, že mi drogy chyběj, muj život bez nich tak nějak neni lepší, vim, že je to pro moje tělo špatný, ale já prostě nějak neumim bejt šťastná prostě jen proto, že mi chybý drogy, nebo jak to nazvat. Nemám nějak větší deprese, než když jsem brala nebo tak, prostě mi jen chyběj. Nevim, ale asi je se mnou prostě od malička něco špatně, vzpomínám si, že když mi bylo 9, tak už jsem myslela na to, že bych to mohla jednou zkusit, prostě mě to vždycky tak nějak přitahovalo a nevim, proč? Jsem z takový průměrný rodiny ani ne problematický, ani bezchybný. I přesto, že jsem brala (a muj bývalý přítel, což mě paradoxně opravdu hodně ubíjelo)jsem byla schopná celkem s přehledem dokončit gymnázium, jsem hodně nadaná, umim hezky malovat, jsem dobrá ve zpěvu a čemkoliv hudebnim, miluju děti a ony mě, no zkrátka v podstatě mám ideální předpoklady bejt úspěšná a spokojená v mnoha životních směrech a vrstvách, ale nějak to nejde a nedokážu si to nijak vysvětlit, proč mě drogy tak přitahují? Můžu nějak nalézt odpověď na mojí otázku? Děkuji za jakoukoliv odpověď...

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
Oceňuji, že se dokážete takto sama na sebe podívat a že hledáte hlubší příčiny, než jen ty povrchní.
Váš problém má nejspíš hluboké kořeny někde v dětství. Doporučuji Vám vyhledat nejlépe odborníka z oboru psychologie, nebo psychiatrie v okolí Vašeho bydliště. Pokud si nejste jistá, můžete i anonymně navštívit některé ze zařízení zabývajících se drogovou problematikou přesto, že u Vás nemusí jít o drogy jako prvotní problém. Tam Vás nasměrují, pradí Vám co dělat právě teď a pomohou Vám najít vhodný kontakt. Napíšete li nám, v jakém, nebo boblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám pomůžeme vhodný kontakt vyhledat.
Pochopil jsem, že jste inteligeligentní a nadaná mladá žena, neodkládejte tedy další kroky, které Vám mohou pomoci ke spokojenému životu.
Kontakty podle oblasti můžete také najít na Mapě pomoci http://www.drogy-info.cz/
nebo v případě, že jste z Prahy, nebo okolí, můžete se obrátit na některou ze služeb našeho občanského sdružení SANANIM, http://www.sananim.cz/, které provozuje i tuto internetovou poradnu.
Znova předesílám že vhodná pomoc pro Vás nemusí být nutně z drogové oblasti.
Napište nám, jestli Vám naše byla naše odpověď užitečná a doufám, že budete ve svém hledání úspěšná
a rádi Vám odpovíme na další dotazy.
Přeji hodně štěstí.
Amrit Sen.