pervitin
Šárka
Dobrý den,
moje dcera bere pervitin-nitrožilně-již téměř 10let, od cca 14ti let. Prošla mnohokrát detoxem a léčebnami,ale vždy se k tomu hned vrátila. Po pobytu v diagnostickém ústavu, skončila do 18ti let ve výchovném ústavu. Nakonec otěhotněla, zjistila to v 8.měsíci! Ihned přestala i kouřit a zdálo se, že se stal zázrak. Porodila zdravého chlapečka a byla výbornou matkou až do doby, kdy se vrátil otec chlapečka z vězení a začalo to znovu. Ve věku rok a půl nám byl vnuk svěřen do péče. Matka má o malého zájem, v době, kdy je schopná, malého si bere k sobě. Tvrdí, že již nic nebere a od září má nastoupit do SOU, protože má jen základní vzdělání. Já ale na ní poznám, že čistá není. Někdy je, ale někdy vidím, že je po\'tahu\'. Malý ji má rád, nechci jim bránit ve vztahu. CO dělat? Může mu být nebezpečná? Je možné, aby se závislosti sama zbavila? Děkuji za odpověď. Chci si dojít do Vaší poradny, ale až v září, až vnuk půjde do školky, mám problémy s hlídáním. Děkuji. Šárka

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Šárko.
Uvádíte, že máte zájem zajít do naší poradny, tudíž předpokládám, že jste z Prahy. Využití pomoci v osobním kontaktu je rozhodně dobrý a rozumný nápad. Jelikož jde o takto choulostivou situaci, kdy je ve hře i nezletilé dítě, je samozřejmě lepší vše řešit s pomocí a osobně. Doporučuji se na kolegyni obrátit co nejdříve.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
(poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy)
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234
Fax:  284 824 235
GSM:  739 268 527
Email:        rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email: ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba: PO až PÁ 9,00 - 19,00
Veškeré služby poradny jsou bezplatné. Je třeba se nejdříve během provozní doby se zařízením spojit a na první konzultaci se objednat.
Více informací naleznete zde:
http://sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Naše organizace také nabízí programy pro závislé matky/uživatelky. Jak v residenční (pobytové) formě, tak ve formě ambulantní. Níže uvádím kontakt na ambulantní program, doporučuji si na uvedeném odkaze pročíst informace, možná by po dohodě s kolegyní Čtrnáctou nebylo od věci Vaši dceru motivovat k tomu, tento program využít...
Denní stacionář, o.s. SANANIM
Janovského 26
Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa  ; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Tel: 220 803 130, 220 800 041
Fax:   266 710 489
GSM:  605 212 175
Email:         stacionar@sananim.cz
Kontaktní osoba: PHDr. Preslová Ilona
Email: preslova@sananim.cz
Provozní doba:
Pondělí: 8.00 - 16.00
Úterý: 8.00 - 17.00
17.00 - 18.30 - rodič. konzultace
Středa: 8.00 - 16.00
Čtvrtek: 8.00 - 16.00
Pátek: 8.00 - 15.00
Zde více o zařízení jako takovém: http://sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Zde informace pro matky/uživatelky:
http://sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/informace-pro-matky.html
Zatím se mějte hezky. Držím palce, ať vše dobře dopadne. Pokud byste měla po přečtení informací nějaké případné doplňující dotazy, klidně se na nás zase obraťte.
S pozdravem Markéta K.