alkoholová závislost
Marie
Dobrý den,
obracím se na vás s dotazem, který se týká mého otce. Je mi 22 let, s rodiči již nežiji v jedné domácnosti, ale pravidelně je navštěvuji. V posledním roce vidím, že se otec opíjí prakticky každý den. Často to přežene a bývá slovně agresivní nebo přehnaně lítostivý. Ráno si nic nepamatuje a začíná to nanovo. Za střízliva je to bezvadný otec, který pečuje o rodinu, má dobré pracovní postavení a nadprůměrný výdělek. Trápí mě, že vidím jak ničí sebe i rodinu. Ráda bych probrala s nějakým odborníkem možnosti, které jako dcera mám.
Prosím vás o konkrétní zařízení, které poskytuje rodinné poradenství. Jsem z Prahy. Děkuji mnohokráte. Marie

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Děkuji Vám za dotaz a za důvěru, s níž se obracíte na naší poradnu. Chápu, že je to pro Vás složitá situace a ráda byste otci pomohla. Mohu Vám nabídnout kontakty na zařízení v Praze, které poskytuje poradenství pro rodiny a blízké závislých. Tam by Vám nabídli bezplatné poradenské služby a mohla byste si ujasnit, jak sama píšete, jaké možnosti máte, získala byste potřebné informaci a inspiraci, jak postupovat dál.
Praha 2, Občanské sdružení Anima pro péči o rodiny závislých - psychoterapeutické zařízení
Ambulantní program
Apolinářská 4a, Praha 2, 128 00
telefon: 224968238
http://www.anima-os.cz
Přeji hodně štěstí a pokud budete chtít, tak napište, jak se situace vyvíjí dál, případně, zda pro Vás můžeme ještě něco udělat.