Alkohol,závislost velmi vysoká
očko
Uz půl roku se snažím pomoci kamaradovi,ktery je vážně závislý na alkoholu,cigaretách a marihuaně.Sama neužívám nic a proto si myslím ,že veškeré stavy spojené s touto závislostí dokáži velmi dobře rozeznat.Jeho závislost je patrná i z toho,že si absolutně nedokáže přiznat ,že už bez toto nemůže téměř nic.Zajímalo by mě jak dlouho to tělo může vydržet,když má děně asi 6 velkých panáků tvrdého alkoholu,pár jointůa a asi 15 tabákových cigaret.K tomu bych jako vážný problém ještě přičetla,že nemá téměř žádný pohyb a velmi málo jí.Od narození trpí Kronovou chorobou,což je zanešené tenké střevo,které může vlastně kdykoli prasknout a způsobit smrt.Tímto způsobem žije už asi 4 roky a poslední půl roku má shruba jednou měsíčně velké křeče v břiše,že je odkázán na pár hodin na lůžko.Zajímalo by mě tedy jak dlouho je možné to takto vydržet,dále jak bych mu mohla pomoci v tom smyslu,abych ho odvedla od závislocti k něčemu jinýmu a jak by mohl zapomenout.A jestli existují nějaké vitamíny nobo preparáty,které zmírnují poškození při kterém dochází při užívání.Předem děkuji za jakoukoli pomoc!

Odpověděl: Jakub Minařík
člověk vydrží takhle fungovat obdivuhodně dlouho. Některým našim klientům je kolem 50 let, berou, nejí a jsou na živu. No, dlužno říct, že jejich tělesná schránka odpovídá jejich životnímu stylu. A taky - netrpí Crohnovou chorobou - v tom bych asi viděl kámen úrazu. Vašemu kamarádovi vážně hrozí, že umře. Buď na dekompenzaci Crohna, nebo si opatří nějakou jinou chorobu - třeba rakovinu tlustého střeva. Taky mě napadá, že ta nemoc může způsobovat to, že prostě nechce nic měnit. Život v jeho očích už ztratil budoucnost. Poradit co s tím je asi těžké. Můžete mu zkusit nabídnout pomoc. Ale doporučil bych moc neradit a netlačit- spíš krátce a úderně nakopnout. Jak to ale zafunguje - to ví jen bůh a svatý Václav. Taky je varianta najít někoho, kdo vám s tím pomůže - mohl by to být třeba lékař, který jej má v péči. To možná i proto, že mám dojem, že by potřeboval psychiatra. Ne snad ani tolik proto, že blbne, ale proto, že se mi zdá, že je hodně smutnej. A taky nevím, jestli mu zvládnete pomoci, aby se vyrovnal se svou nemocí. Protože k tomu je potřeba více, než jen chuť pomoci.
Jen na závěr, dejte si pozor, ať se nerozjedete s ním. Je to coby dup - a najednou se přistihnete, jak sedíte v hospodě a hulíte s ním jointa. Držím palce. :-)