hranice závislosti
kreps
dobry den,
zajínalo by mě jestli občasne užívaní perníku cca 1-2 x tydne muže přerust v zavislost a jestli ano kdy to čekat?mam za sebou 4 tydny a 4x jsem uzil perník...vzdycky v sobotu... nechci to nechat zajit daleko a vcas vysadit. Děkuji za odpověd

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Hranice závislosti je velmi křehká, individuální a zdaleka nelze předem odhadnout. Je plno lidí, kteří během svého života se blíže setkají s nějakou drogou, podstoupí různé experimenty a nijak zvlášť jim do životů nevstoupí... Bohužel, ale také existuje plno dalších lidí, kteří drogám podlehnou a jejich životy droga, potažmo závislost zcela zničí. Nelze ani přesně říci proč to u někoho dopadne tak či onak. Vždy jde o souhru několika aspektů, které když se protnou, nastane problém... Vaši konkrétní situaci blíže neznám, netuším, v jaké jste zrovna situaci, kolik je Vám let, zda v rodinné anamnéze máte dispozice k závislostem a plno dalších, neméně důležitých věcí, které je nutno vědět k objektivnímu posouzení celkové situace...
Obecně je, ale známo, že drogy jako takové /a není zase tolik podstatné o jaké přímo jde/ většinou přivodí plno potíží... Zdravotních a to po psychické, tak i fyzické stránce. Dovedou konzumující osoby k nemalým ztrátám, leckdy až nevratným. Zprostředkují sociální propad. Jelikož jde o drogy nelegální, stejně tak mohou přivodit i nemalé právní problémy...
Takže když to shrneme, každé setkání s drogou je vždy velký risk, při kterém je ve hře opravdu mnoho. Je pak na každém, aby zvážil jak moc je ochoten riskovat vše co doposud získal, vybudoval, své sny, svůj život, své cíle...
Uvádíte, že máte za sebou několik konzumací pervitinu. Netuším, kolik toho o této droze víte. Zde na tomto odkaze si můžete pročíst obecné informace:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Pokud byste měl zájem si o svých experimentech zajít osobně popovídat, můžeme Vám doporučit vhodný kontakt. Stačí pouze uvést, jaká města by pro Vás připadala v úvahu.
Rozhodnutí je samozřejmě na Vás. Tak to zvažte. Zatím se mějte hezky, pokud budete potřebovat, klidně se zase ozvěte /lze využít i tvz. ,,Skrytá poznámka", která není součástí veřejného webu, nikdo ji tedy neuvidí/.
S pozdravem Markéta K.