Chceme z toho ven
deb24
Dobrý den
je mi 25 let a příteli 28 let. jsme spolu 2 roky a dohromady nás svedl pervitin.
Já se tak nějak stím vším potýkám asi tak 7 let (nejpr.šnupání, poté asi 4 roky jehla a ted poslední rok se snažím polikat pouze kapsle). Přítel plus minus 4 roky.(převážně šnupe,kouří a jen občas spolkne kapsly).
I přez tuto nemalou závislost jsme však oba normální slušní lidé, žádní fetáci co kradou!!!
Samozřejmně, ikdyž navenek jsme běžný mladý pár co téměř pravidelně spí, jezdí na výlety,chodí do práce.na jídlo a bydlý v pěkném bytě v rodinném domě s rodiči jednoho z nás...
Jsme tím přece jen už dost zničeni a místo stálého bavení se na droze, je nám jasné, že už jsme spíše jejími otroky a podepisuje se to i na našem vstahu, což není to co chcem. Párkrát jsme zkoušeli zkončit, ale po třech dnec jsme na sebe začali být jak pes a kočka-OBA NAŠTVANÝ NA CELÝ SVĚT , NIC SE NÁM NECHTĚLO-VŠECHNO NÁM ČINILO OHROMNÝ PROBLÉM-PO DESETI DNECH JSEM SE JÁ CELKEM ZMÁTOŘILA A měla pocit, že by to snad mohlo jí, ale, stále jsem to měla v hlavě A JE PRAVDA ŽE PŘI PRVNÍ MOŽNOSTI JSME SE OPĚT NALÁDOVALI.
Já jsem asi tak na půl až skoro gramu deně a přítel tak o polovinu méně jak já- přesto se nemohu ubránit pocitu že stav střízlivění jsem kupodivu snášela statečněji.
Před nedávnem přítel z důvodu pozitivní zkoušky na metavfetamin púřišel při silniční kontrole o papíry a to nám trošku dodalo odvahy přemýšlet nad tím, že sami jsme na to asi krátcí a rádi by chom se i nformovali o možnosti nějekého ulehčení v této situaci.
PROSTĚ CHCEME OBA ZKONČIT SAMI S P. ALE SAMI NA TO NEJSPÍŠ NESTAČÍME- KAM SE MÁME OBRÁTIT? DO LÉČEBNY NEMŮŽEM-JSME PRACUJÍCÍ. Děkuji za Vaši odpověd.XXX ZZZ

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Popisujete své nezdary při vysazování pervitinu... Pervitin vyvolává poměrně silnou psychickou závislost. Jeho vysazení sice není tak dramatické ve smyslu fyzických potíží jako například u heroinu. Nicméně chutě, které se pak dostavují v různých intenzitách a frekvencích jsou v převážné většině zakončeny další a další konzumací, dotyčné osoby se ocitnou v začarovaném kruhu... Jistě to sami pociťujete, z Vašeho psaní je cítit reálný pohled na Váš současný stav a celkovou situaci...
Takže co dál? Asi Vás moc nepotěším, ale z praxe máme s páry na drogách spíše takové zkušenosti, že jeden pro druhého představují tak velké riziko, že společná trvalá abstinence je opravdu jen málo pravděpodobná... Nemohu tvrdit, že neexistuje žádný pár, který by se z toho dostal, v porovnání s tím kolika se to nepovedlo je to pouze jen střípek. Většinou to je tak, že ten kdo má silnější motivaci k tomu žít zdravěji a stabilněji se ,,trhne" a ze vztahu odejde, osvobodí se a sám za sebe se s tímto bojem lépe vyrovná... Později pak většinou všichni uvádějí, že to byla pouze droga, která držela ,,vztah"...
Vaše rozhodnutí se osvobodit od drog, je samozřejmě správné. Doporučuji se obrátit na nějaké zařízení pracující s uživateli. Můžete se anonymně, bezplatně a nezávazně pouze poradit a informovat o možnostech, které by se u Vás dali využít (jsou i možnosti ambulantních programů). Jelikož jste neuvedli - odkud jste, neumím Vás tedy nasměrovat konkrétně. Pokud napíšete znova a upřesníte region, ráda Vám nějaké vhodné zařízení doporučím...
Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit na toto zařízení :
http://sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Zde každé úterý a čtvrtek v čase od 10,30 - 12,00 probíhá tvz. ,,Motivační skupina" = můžete se pouze přijít podívat (bez objednání, bez lékařského doporučení...) a po té se svobodně rozhodnout, zda případně dalších služeb využijete či nikoliv...
Pokud budete potřebovat, klidně pište. Zatím se mějte hezky. Přeji dostatek sil!
S pozdravem Markéta K.