toxická psychoza
Soňa
Dobrý den, mám na vás prosbu. Jsem přesně rok po léčbě a i přesto, že neužívám žádné látky tak mám pocit, že všichni okolo mě lžou a hrají na mě nějakou hru. Mohli by jste mi poradit co mám dělat, abych se těchto pocitů zbavila? A je možné, že už jsem si na to tak zvykla, že při všem co se mi nelíbí a není tak jak chci já nebo tak jak by to podle zásad slušného chování mělo být a není, mě posílá zpět do těchto stavů(teda já se do nich pošlu sama?). Moc děkuji za odpověď Soňa T.xxx

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Soňo.
Bohužel, takto přes internet nelze objektivně zhodnotit Váš stav. K tomu je zapotřebí především osobní kontakt a pohovor. Pokud i rok po léčbě máte potíže typu -  jako jste popsala, doporučuji si o všem, co prožíváte, pohovořit s lékařem. Toxická psychóza většinou odezní mnohem dříve, bylo by dobré, aby lékař vyloučil nebo potvrdil například nějaký jiný problém...
Ničeho se nebojte, vše se dá řešit, je ale potřeba začít. Pokud by se ve Vašem případě vyskytli nějaké psychické potíže v souvislosti s užíváním drog, psychoterapií či případnou medikací lze vše umírnit, stabilizovat, vyřešit...
Možná by byla dostačující průběžná terapeutická podpora, která by Vám pomohla v tom se sama v sobě lépe vyznat... Ale jak jsem již psala, toto nelze objektivně posoudit touto cestou.
Ještě mě tak napadá, uvádíte, že jste rok po léčbě, nedocházíte na někam na doléčování? Jestli ano, bylo by potřeba, abyste o tom co prožíváte, otevřeně hovořila se svým terapeutem...Ale opravdu netuším, zda jste či nejste v nějaké následné péči (?)...
Neuvádíte, odkud jste. Pokud by pro Vás nebyl problém Praha, můžete se obrátit na kolegu, který se specializuje na psychické potíže spojené s nelegálními drogami. Níže uvedu kontakt. Zdali žijete někde jinde, uveďte prosím dobře dostupná města, vyhledáme Vám jiné zařízení.
Jinak bych Vám také ráda pogratulovala k roční abstinenci!
Specializované ambulantní služby CADAS, o.s. SANANIM
Spálená 12
Praha 1
(nedaleko stanice metra B Národní třída; 1. patro budovy Studentského zdravotního ústavu - mapa)
Tel: 222 924 245, 603 831 815
Email:        cadas@sananim.cz
Kontaktní osoba: MUDr. Jakub Minařík
Veškeré služby jsou bezplatné, pouze v případě psychiatrického vyšetření je nutno uhradit regulační poplatek 30,-Kč jako u běžných lékařů. Více informací o tomto zařízení naleznete zde: http://sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Vaše příjmení jsem záměrně umazala, naše poradna zachová anonymitu všech pisatelů. Zatím se mějte hezky. Pokud budete potřebovat, klidně se zase ozvěte.
S pozdravem Markéta K.