jak prestat
Tommmi22
dobry den je mi 33 let a priblizne od 17 kourim marihuanu praktycky denne a nevim jak stim prestat i kdyz vydrzim si nedat tak potom nemuzu jist a neni mi zrovna nejlip vykourim 2krat vic cigaret sem podrazdenej a neprijemnej do doby nez si zas zahulim,muzete mi poradit jak na to?dekuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
16 let každodenního kouření je opravdu dost. Vytvořil jste si už poměrně silnou závislost a to, co se Vám děje po vysazení, jsou pak některé z abstinenčních příznaků. Časem by se pravděpodobně přidaly změny a poruchy álad, poruchy spánku apod. Přestat po takové době s marihuanou nenní vůbec lehké. Kromě jiného to také vyžaduje zabývat se příčinami, tedy co Vás k marihuaně vedlo a co Vás u ní stále drží. Dále se také podívat blíže na rizikové faktory, které by mohly vést k relapsu (nuda, kamarádi, deprese, úzkosti, prázdnota atp.). To vše je nejlepší řešit za pomoci odborníka, terapeuta. Je dost možné, že by Vám stačila ambulantní forma kontaktu, tedy docházet 1-2x týdně na terapii, kde byste tohle všechno mohl probrat. Věřte, že je to mnohem jednodušší, než se se závislostí prát sám.