podezření na drogy ...
Veronika
Dobrý den, mám následující problém a potřebuji poradit. Kamarádka má manžela, se kterým má 3 syny ( 10 a dvojčata 6 měsíců). Před 3 měsíci zjistila, že si manžel našel přítelkyni, která má dost zvláštní pověst. Po nechutných momentech se odstěhoval k přítelkyni, kde žije s její matkou a tříletým dítětem. Jeho chování se otočilo o 360 st. a všichni kolem něj mají podezření, že něco bere. Dá se to nějak zjistit? Kamarádka se bojí nechávat mu dvojčata, protože se o ně stará společně s přítelkyní a přece jenom jsou to miminka a máme o ně strach. To, že by mu je nedávala nejde, protože to má soudem stanoveno. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
věrohodně zjistit, zda někdo bere drogy, je dost těžké. Buď to dotyčný přizná, nebo se to musí prokázat testy z moči nebo z krve. A to pochybuji, že by kamarádčin manžel podstoupil. Pokud má kamarádka strach o své děti a důvodné podezření, jak je o ně postaráno, a pokud nefunguje komunikace a domluva s manželem, pak je možné obrátit se na sociálku s podnětem k prošetření nebo na soud se žádostí o změnu pravidel kontaktu otce s dětmi. Považovala bych to ale za krajní řešení, které se nejvíc negativně odrazí zase na dětech. Spíš by bylo dobré zkusit to vyřešit domluvou a "po dobrém". Na druhou stranu by bylo samozřejmě velmi vážné, kdyby v rodině opravdu drogy byly, a to i kvůli dalšímu, tříletému dítěti. Celá situace je právě díky zahrnutí malých dětí velmi složitá. Proto bych doporučovala kamarádce nejdříve ji podrobně probrat a zvážit osobně s nějakým odborníkem. Nejlepší by bylo obrátit se na některé z center, zabývajících se pomocí závislým a jejich rodinám a sjednat si tam schůzku. Pokud byste potřebovaly kontakt, ráda vám ho pošlu, jen napište, kde by to mělo být.