váha
elisa
Dobrý den,
před 3 měsíci jsem zjistila, že můj přítel si píchá perník. Nevím jak dlouho to trvala (odhadem asi kolem dvou nebo tři let ). Troufám si říct, že teď už je skoro 3 měsíce čistý . V chování má kladné změny, chodí do práce, dělá pro mne věci, které by jindy nedělal a s těmi pochybnými lidmi už se taky nestýká. Jen jedna věc mi nesedí, na váze téměř vůbec nepřibírá. Je důvod k obavám, že bere pořád drogy nebo je to nějaký následek dlouhodobého užívání ?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Opravdu velmi těžko a s minimálním množstvím informací, lze nějak objektivně posoudit, jak na tom přítel je... K tomu je vždy nezbytný pohovor a osobní kontakt s dotyčnou osobou.
Vysazení pervitinu popisujete jako idylku, což nebává úplně běžné. U většiny nastupují po vysazení nepříjemné stavy, střídání nálad, nervozita, doznívají psychózy. Organismus je unavený, až vyčerpán...Také se vrací chutě na drogu, v různých intenzitách a různých frekvencích... A také přichází nárůst fyzické váhy...
Rozhodně bych opravdu a velmi nerada příteli nějak křivdila. Jak jsem psala, na dálku toto nelze objektivně zhodnotit, ale rozhodně buďte na pozoru. Pokud jste z Prahy, doporučuji se obrátit na kolegyni (kontakt níže), která se úzce specializuje na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog a tam vše podrobněji a konkrétněji proberte v osobním kontaktu. Než se trápit pochybnostmi, vidím to jako nejrozumnější řešení. Nejenom, že si doplníte chybějící informace, ale také se můžete poradit jak vhodně s partnerem komunikovat a tím jej i třeba lépe motivovat, aby i on odborné pomoci využil. I pokud by opravdu teď v tuto chvíli byl tři měsíce ,,čistý", tak zdaleka nemá vyhráno. Jak jsem již zmiňovala, chutě se vrací, pokud se s nimi nenaučí zacházet a porozumět tomu co se s ním děje, těžko pak docílí abstinence trvalé. S pomocí by měl rozhodně mnohem větší šance.
Zde obecné informace pro blízké osoby:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
(poradna se nachází v porstorách kavárny Café Therapy)
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234
Fax:   284 824 235
GSM:  739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email: ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba: PO až PÁ 9,00 - 19,00
Veškeré služby poradny jsou bezplatné. Je třeba se nejdříve s poradnou během provozní doby spojit a na první konzultaci se objednat. Více zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud žijete někde jinde, napište kde, rádi Vám vyhledáme jiné zařízení s ohledem na lokalitu.
Mějte se hezky.
S pozdravem Markéta K.