THC
mr.Lýtko
Dobrý den, potřeboval bych poradit jak dlouho ve mě zůstane THC po 2 týdení přestávce ( kouřím to už půl roku, asi každý dva týdny 1-2) a jestli se to dokáže vypotit silný cvičení každý den.. Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, odpovídala jsem již Váš předchozí dotaz ve stejném znění, pro jistotu kopíruji odpověď i sem.
"THC se dá detekovat v krvi a ve slinách cca do 14 dní, v testech z moči i déle. Z moči se dá předchozí užívání marihuany zjistit až měsíc, výjimečně déle. Záleží to na mnoha faktorech, především na délce, intenzitě a frekvenci užívání i na individuálním metabolismu. Nejdéle se dá THC zjistit z vlasů, ale to jsou velmi nákladné testy, a není pravděpodobné, že by Vám je někdo dělal. V testu z vlasů je možné THC detekovat několik měsíců (v zásadě do té doby, dokud je neostříháte...).
Obecně lze říct, že by organismus měl být cca do měsíce "čistý" (to, že se dá THC detekovat z vlasů déle, v tom nehraje roli). Ve Vašem případě, kdy se nejednalo o denní užívání, by to mohlo být i kratší dobu, cca 14 dní až tři týdny. Pak už by běžné testy prováděné zpravidla ze vzorku moči (méně obvykle z krve nebo ze slin), měly být negativní. Dalším aspektem je, že např. při testech na drogy, prováděných policií u řidičů, je rozhodující přítomnost aktivního THC (tj. že jste akutně intoxikovaný), pokud test prokáže metabolity THC (což znamená, že v okamžiku řízení nejste drogou ovlivněn, ale že jste před nějakou dobu marihuanu kouřil), tak by to pro Vás nemělo znamenat žádný problém. Akorát po absolvování orientačního testu, který Vám policie udělá přímo na místě, tak musíte ještě pro potvrzení absolvovat i testy z krve, které jsou schopné rozlišit, zda se jedná o aktivní THC nebo metabolity. Vylučování THC se nedá moc ovlivnit a urychlit. Dostatkem tekutin (nealko pochopitelně) a zdravou životosprávou, případně cvičením, tomu nemůžete uškodit, ale významněji tomu nepomůžete.
Proč se na to vlastně ptáte? Hrozí Vám nějaký průšvih?