Prosim o radu...
Aja
Dobry den,potrebuji radu muj bratr je asi 6 let zavisly na pervitinu(zatim snupe),a take na automatech,chtela bych se zeptat zda je nejaka moznost umistit ho do lecebny i pres to ze on o tom neni uplne presveceny,jsme zoufaly a nevime co delat uz jsme vyzkousely snad vsechno a dochazi nam sily...chodily jsme i k psychiatrovi,dostal leky,ale nebere je,proto prosim o radu co delat,jestli je nejaka moznost...predem moc dekuji...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
předpokládám, že bratr je dospělý, tedy starší 18 let. V takovém případě není možné umístit ho proti jeho vůli do léčby. Výjimku tvoří situace, kdy by ohrožoval významně na zdraví nebo na životě sebe nebo druhého. Nespadá do toho ovšem fakt, že braním drog si systematicky zdraví i život ničí.
Píšete, že bratr není tak úplně přesvědčený o léčbě. Trochu o tom ale tedy asi přemýšlí. Také byl s Vámi už u odborníka. To je dobrá zpráva, zdá se, že přeci jen nějak spolupracuje. Doporučila bych spíše než k psychiatrovi pro léky (závislost léky nevyléčíte) zajít do některého z ambulantních zařízení, zabývajících se léčbou závislostí. Můžete jít společně, může jít jen on, případně se můžete jít poradit i vy bez něj, když nebude chtít. Tam podrobně proberete celou situaci, co už jste zkusili, co jsou bratrovy hlavní potíže apod. S terapeutem pak vytvoříte plán, jak dál postupovat, jak bratra motivovat k léčbě, případně jaká by pro něj byla vhodná.
Pokud byste nevěděli, kam se obrátit, napište lokalitu, ráda Vám kontakt zašlu.