co pomaha?
lilith
Dobry den chtela bych poradit jak zvladat abstaky po pervitinu chci s touhle drogou skoncit protoze cekam miminko a miluju nejen ho chci dokazat svemu priteli ze to vydrzim a ze mi muze spet duverovat

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Děkujeme za důvěru, se kterou jste se rozhodla napsat do naší poradny. Myslím, že by bylo ve Vaší situaci nejlepší, pokud byste se mohla obrátit na někoho z odborníků osobně a vše, co nyní řešíte (chutě na drogy, vliv drogy na dítě, vztah s partnerem a jeho opětovná důvěra k Vám), byste měla možnost probrat. Získala byste potřebné informace, inspiraci a doporučení, jak pokračovat dál, jak zvládat fungování bez pervitinu. Bohužel o sobě nepíšete moc informací, tak je pro mě obtížné konkrétněji poradit. Z Vašeho dotazu si ani nejsem úplně jistá, zda teď aktuálně pervitin berete nebo zda jste ho (byť třeba nedávno) už brát přestala - tudíž jestli se k tomu "přestat" teprve odhodláváte nebo už máte tenhle krok za sebou.
Potřebovala bych především vědět, kolik je Vám let, jak dlouho pervitin berete (a zda ho berete injekčně nebo ne), v jakém týdnu/měsíci těhotenství jste a odkud jste. Pak bych Vám mohla dát kontakty na někoho z kolegů, kdo by se Vás ujal. V Praze například existují dvě specializovaná zařízení pro matky s dětmi a těhotné ženy, které mají problémy s drogami (ambulantní léčba) a v jižních Čechách je i pobytová léčba pro těhotné a ženy s dětmi (které tam mohou být s klientkami i v průběhu léčby). A samozřejmě je i celá řada kontaktních a poradenských center mimo Prahu, kde by Vám mohli pomoci.
Zatím držím palce a věřte, že se to zvládnout dá. Pokud si přejete zdravé dítě, zdravý vztah s partnerem a to, abyste se o dítě mohla s láskou a spolehlivě starat, tak Vám ani nic jiného nezbývá. :) S drogami rodinný život prostě moc slučitelný není, dlouhodobě by to bylo neudržitelné.