život se závislým na THC
m12
Dobrý den,
prosím o radu, jak pomoci manželovi od závislosti na THC? Tento problém nás od sebe stále více oddaluje, což bohužel manžel nevidí. Zdá se mu, že vše má pod kontrolou a je to jen prostředek k relaxaci. Jeho chování se mění, už se nedokáže jen tak zasmát, radovat se z něčeho, všechno mu je vlastně jedno. Máme neustále hádky, protože se na něho nemůžu v ničem spolehnout. Bohužel, já mu nedokážu vysvětlit, že mezi námi je jeho závislost, bere to jen jako napadání. Když má lepší chvilku naslibuje,že skončí, což samozřejmě nikdy nedodrží. Bohužel, je to v tuto chvíli živitel rodiny, což je naštěstí asi jediná věc,kterou bere zodpovědně, ale kterou také potom používá jako důkaz, že je vlastně všechno v pořádku a jen si po práci s joitem odpočívá. Prosím o nějaký kontakt, kam by jsme mohli v Praze zajít. Asi nejprve pro mě, aby mi poradili,jak ho přesvědčit, že ten problém tu je a potřebuje pomoc. Je možné se této závislosti zbavit i ambulantně? Manžel opravdu nemůže na měsíc přestat chodit do práce.
Velice děkuji za každou radu a kontakt.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Doporučuji se obrátit na naši specializovanou poradnu pro blízké osoby uživatelů nelegálních drog. Vše o čem píšete, můžete více konkrétněji probrat s kolegyní v osobním kontaktu, který je v tomto směru mnohem účinnější a také poskytuje více prostoru. Můžete se zde poradit jak vhodně s manželem komunikovat a tím jej třeba i lépe motivovat, aby i on sám v budoucnu odbornou pomoc využil...
V případě, že by se manžel pokusil THC vysadit, nedokážu takto na dálku a s minimálním množstvím informací posoudit, jak by toto zvládal. Za prvé je to vždy velmi individuální záležitost, každý jedinec tento proces zvládá jinak. Také netuším do jaké míry mu konzumace THC přivodila psychickou závislost či jiné případné potíže spojené s užíváním...
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
(poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy)
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234
Fax:  284 824 235
GSM:  739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email: ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba: PO až PÁ 9,00 - 19,00
Veškeré služby poradny jsou bezplatné a je třeba se na první konzultaci během provozní doby objednat na uvedených tel.číslech /případně emailem/.
Více informací zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zatím se mějte hezky. Držím palce, ať to dobře dopadne.
S pozdravem Markéta K.