rada
Majda
Dobrý den,trochu jsem si tu četla.Bohůžel jsem nikde nenašla odpověd na to co bych chtěla vědět.Nic neberu,ale muj přítel ano.Vím to určitě přiznal se.Chtěla bych vědět jak se lidi konkretne na pervitinu chovají.Co se jim honí hlavou.často se hádáme a poslouchám že nejsem oporou,že jsem sobec,že nějak mu nedokazuji že ho miluji,blba že nic nechápu atd..mám z toho docela vyčitky a chtěla bych vědět jestly lidi co berou pervitin tohle říkají nebo jsem fakt tak špatná.jestly třeba vidí svět trochu jinak děkuji...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Majdo.
Obviňování druhých, potažmo těch nejbližších, je u uživatelů drog celkem běžný jev. Rozhodně se nenechte jeho řečmi ovlivnit. Jistě nejste nejhroznější a určitě nemůžete za to, že on se rozhodl spojit svůj život s drogami. To, co se konkrétně honí hlavou Vašemu příteli, bohužel ví nejlépe on sám a nikdo jiný. Obecně, ale platí, že velká většina konzumentů či závislých osob tvz. ,,potřebují" nějaký pseudoproblém, aby měli omluvu sami před sebou, proč zrovna teď si něco vzali... Toto, ale funguje na podvědomé úrovni, tudíž pokud byste toto příteli řekla, rozhodně by to nepřiznal a předpokládám, že byste se pohádali... S terapeutickou podporou lze do těchto osobních mechanismů proniknout a naučit se s nimi zacházet. Je to za prvé - běh na dlouhou trať a za druhé je nezbytná především motivace toho, koho se to týká, ochota některé zažité vzorce chování změnit...
To, jak fungují vnitřní mechanismy závislých osob nelze shrnout do několika vět. Ale chápu, že máte snahu pochopit o co ,,tady jde". Doporučuji se spojit s nějakým zařízením, které pracuje s uživateli drog a tam využít poradenských služeb pro blízké osoby. V osobním kontaktu byste si mohla pohovořit o všem co Vás zajímá, trápí, probrat pochybnosti, doplnit informace, poradit se jak dál...
Pokud by pro Vás nebyl problém Praha, tak se můžete obrátit na kolegyni, která se na poradenství rodinným příslušníkům specializuje. Níže uvedu kontakt. Zdali žijete někde jinde, tak napište prosím znovu a uveďte, jaká města máte v dobré dopravní dostupnosti. Doporučíme Vám jiné, vhodné, s ohledem na lokalitu.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
(nachází se prostorách kavárny Café Therapy)
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234
Fax:   284 824 235
GSM:  739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email: ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba: PO až PÁ 9,00 - 19,00
Veškeré služby poradny jsou bezplatné. Je třeba se nejdříve s poradnou během provozní doby spojit a na první konzultaci se objednat.
Více zde:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Mějte se hezky. Když budete potřebovat, klidně zase napište.
S pozdravem Markéta K.