Drogy u dospělé dcery.
Alča
Dobrý den.
Chci se Vás zeptat, co dělat v případě, že drogy - Pervitin začala užívat dospělá dcera mé kamarádky.
Má dvě děti a s manželem je rozvedená. Pobývá v její blízkosti - ve vesnici.
Její matka to všechno vidí a chce jí pomoci.
Neví však jak.
Děti jsou většinou u kamarádky.
Má nějaké možnosti, jak dceru donutit, aby se šla léčit? A co s dětmi? Manžel je též nespolehlivý, ale snad taky nebere.
Je nějaká rada, jak nejlépe postupovat?
Děkuji Vám a na odpověď se těší  Alena B.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
situace, kterou popisujete, je velmi složitá, především proto, že jsou do ní zataženy i malé děti. Z toho důvodu není vůbec jednoduché říct na dálku, při minimální znalosti situace, "co s dětmi", nebo jak nejlépe postupovat. V každém případě si ale situace nějaké řešení žádá, už právě kvůli dětem.
Nejvhodnější by bylo, kdyby se Vaše kamarádka zama došla poradit do některého z center, nabízejících pomoc rodinám závislých. Tam by mohla celou situaci probrat podrobně a spolu s odborníkem naplánovat, co dál.
Pokud by bylo třeba, ráda Vám zašlu nějaký kontakt, jen napište, kde by to mělo být.