heroin
ananas
chcem sa spytat jeden moj znamy uziva heroin vyse roka,prosim Vas poradte ako mu pomozem z ukoncenim zavislosti,ako ma prestat?Zijem v zahranici.A este sa chcem spytat,co sa moze stat akonahle prestane brat heroin a nebude brat ziadne lieky,moze to ohrozit jeho zivot?Prosim poradte mi ako skoncit s touto nebezpecnou zavislostou.Dakujem

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
nepíšete, jak blízký vztah k závislému máte ani zda je tento známý odhodlaný přestat, abstinovat. To jsou dost zásadní otázky. Pokud on přestat nechce a váš vztah není příliš blízký, pak nemáte téměř žádné páky, jak dosáhnout u známého nějaké změny. Pokud přestat chce, pak je dobré nechat to hlavně na něm, ale pomoci mu např. vyhledat odbornou pomoc a být mu spíše psychickou oporou. Vyabstinovat z heroinu není příjemné, ale pokud je člověk jinak zdravý, život ohrožující to není. Nicméně je vždy lepší zkonzultovat postup s lékařem a případně si nechat pomoci i např. léky na bolesti, samozřejmě nenávykovými. Pokud je tedy známý odhodlaný zkusit vyabstinovat, bylo by nejlepší obrátit se v zahraničí na některé z center pro závislé, tam mu poradí další možnosti. Centra bývají anonymní, velmi vstřícná.