drogy a antikoncepce
¨technoholčička
Předem vám přeji dobrý den..Chtěla bych se vás zeptat jaké drogy či jiné látky mohou poškodit antikoncepci???Je mi 19. let.Brala jsme přes rok pervitin,ale jenom nosem,nikdy vživotě bych si ho nestřelila!!!Jinak to vždycky byly extáze a nebo třeba kapsle s čistou mdma...Na Summer of love mě odnesli na zachranku,dostala jsem z toho záchvat..no prostě jsem měla v sobě gram za noc-přebrala jsem...Od té doby jsem si dala jenom jednou a to tak před 14.dny..už to téměř nechci ani vidět!!!Je mi z toho špatně,tak ale člověk nikdy neví co si dá nebo třeba co mu i nevědomky někdo dá...takže tady vyjmenuji pár druhů mnou požívaných látek a zajímalo by mě jestli mi to tu antikoncepci může nějak narušt....: pervetin - extáze - čistá MDMA - rajský plyn - poppers - a další takovéto látky...díky moc

Odpověděl: Bára Orlíková
Předpokládám, že máte na mysli hormonální antikoncepci :-) Podle všech dostupných informací žádná z látek, kterou uvádíte, nesnižuje efekt hormonální antikoncepce. Ledaže byste si pod vlivem drog zapomněla pilulku vzít :-) Ostatní látky, které by mohly účinek ovlivnit, najdete určitě v příbalovém letáku vašich prášků. Obvykle uváděná jsou antibiotika a antiepileptika. Jinak mám z vašeho dotazu pocit, že je to ještě trochu o něčem jiném, než jen o antikoncepci... Jestli už drogy "téměř nechcete ani vidět", bylo by možná fajn si ujasnit, co teda vlastně chcete. Sama popisujete asi dost nepříjemný zážitek, o rizicích užívání nejspíš taky něco víte... takže argumentů, proč nebrat, máte docela hodně, tak to zvažte. A jestli chcete mít víc informací o hormonální antikoncepci, můžete se podívat na tyhle stránky. Taky se podívejte na stránky Farmakologického ústavu 3. lékařské fakulty, tam najdete přehledový článek o extázi, nebezpečných substancích, testování extáze, rizicích užívání... Když byste chtěla vědět cokoli dalšího, tak pište.